Η Καλλιέργεια των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης στη γλωσσική διδασκαλία. Μια μελέτη περίπτωσης στη Β' λυκείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:1692342 817 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-30
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Βαρδακώστα Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος, Λέκτορας, Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Σπανός Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικής, ΕΚΠΑ
Φλουρής Γεώργιος, Ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Καλλιέργεια των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης στη γλωσσική διδασκαλία. Μια μελέτη περίπτωσης στη Β' λυκείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Καλλιέργεια των πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης στη γλωσσική διδασκαλία. Μια μελέτη περίπτωσης στη β'λυκείου.
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα είχε ως κύριο άξονά της τη δημιουργία τριών διδακτικών παρεμβάσεων, που θα στηρίζονταν στη θεωρία των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης, τους οποίους και θα προσπαθούσαν να καλλιεργήσουν, σε συγκεκριμένο μαθητικό δείγμα τμήματος της Β΄Λυκείου, μέσα απο στοχευμένες για κάθε τύπο, δραστηριότητες. Επιμέρους στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και τις απόψεις των μαθητών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (ΝΓ) και για τη διδασκαλία του κατά τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους, αλλά και να εκμαιεύσει τις παρατηρήσεις τους ως προς ενδεχόμενες αλλαγές στον τρόπο προσφοράς και παρουσίασής του. Αφού δόθηκαν ερωτηματολόγια, ώστε να διερευνηθούν οι κυρίαρχοι τύποι νοημοσύνης των μαθητών, οι διδακτικές παρεμβάσεις αξιολογήθηκαν από τους ίδιους, ως προς το ενδιαφέρον που τους δημιούργησαν, το κατά πόσο ενεργοποίησαν τον τρόπο μάθησής τους και για το ποιοί παράγοντες θεωρήθηκαν διαφορετικοί από τις συνηθισμένες διδασκαλίες τους. Οι μαθητές είχαν ευκαιρία μέσω των γενικών παρατηρήσεων τους, όπως επισημάνθηκε, να αναδείξουν την ανάγκη για κάποιες αλλαγές και να θέσουν προβληματισμούς ως προς την καλύτερη δυνατή εφαρμογή αυτών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Πνευματικές λειτουργίες και νοημοσύνη
Λέξεις-κλειδιά:
Θεωρία των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης, Γλωσσική διδασκαλία, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Λυκειακή βαθμίδα, έφηβοι μαθητές, εκπαιδευτικός, διδασκαλία με πολλαπλές αναπαραστάσεις.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
39
Αριθμός σελίδων:
194
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΕΙΡΗΝΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ με διορθωσεις(1).pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.