Δημιουργία νοημάτων μέσα από την αξιοποίηση και τροποποίηση λογισμικού προσομοίωσης σε φαινόμενα ατομικής Φυσικής.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1708376 316 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-06
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Φιλίππου Γιώργος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας,Φιλοσοφική σχολή , ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Δημιουργία νοημάτων μέσα από την αξιοποίηση και τροποποίηση λογισμικού προσομοίωσης σε φαινόμενα ατομικής Φυσικής.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Δημιουργία νοημάτων μέσα από την αξιοποίηση και τροποποίηση λογισμικού προσομοίωσης σε φαινόμενα ατομικής Φυσικής.
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τα αποτελέσματα της χρήσης ενός ψηφιακού εργαλείου κατά την εκπαιδευτική πρακτική των φυσικών επιστημών και συγκεκριμένα στο άτομο του υδρογόνου. Πιο συγκεκριμένα για τον σκοπό αυτό διερευνώνται τρεις βασικοί άξονες: α) οι παρανοήσεις των μαθητών σχετικά με την εκπομπή και απορρόφηση φωτονίων από το άτομο του υδρογόνου, β) ο ρόλος των μικρόκοσμων στην κατανόηση των προαναφερθέντων φυσικών εννοιών και γ) ο ρόλος του λογισμικού και της συνεργασίας στην δημιουργία επιστημονικών νοημάτων. Με βάση αυτούς τους άξονες αλλά και το μέγεθος του ερευνητικού υποκειμένου επιλέχθηκε η μεθοδολογία έρευνας της μελέτης περίπτωσης (casestudy) προκειμένου να διερευνηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν. Στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές της Β Λυκείου. Το μέγεθος του δείγματος ήταν 10 μαθητές. Στο τέλος της έρευνας παραθέτονται τα αποτελέσματα τα οποία προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων καθώς και οι περιορισμοί της έρευνας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Διερευνητική μάθηση, Μοντελοποίηση, Μικρόκοσμοι, Μελέτη περίπτωσης, Πυρηνική Φυσική.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
64
Αριθμός σελίδων:
126
Διπλωματική Φιλίππου Γιώργος 2017.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο