Ο ρόλος των Τάξεων Υποδοχής στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών των αλλοδαπών μαθητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1710271 699 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-11
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Αναστασιάδου Αγγελική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παρθένης Χρήστος, επίκουρος καθηγητής, Φ.Π.Ψ, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μηλίγκου Ευανθία-Έλλη, μόνιμη επίκουρη καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος, επίκουρος καθηγητής, Φ.Π.Ψ, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ρόλος των Τάξεων Υποδοχής στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών των αλλοδαπών μαθητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ρόλος των Τάξεων Υποδοχής στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών των αλλοδαπών μαθητών
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των αλλοδαπών
μαθητών στα σχολεία της Ελλάδας με αποτέλεσμα το θέμα αυτό να απασχολεί
ιδιαίτερα την κοινωνία. Ειδικότερα το τελευταίο διάστημα με την άφιξη των
μεταναστών στην χώρα μας τίθεται επιτακτικά το ζήτημα της ένταξης των παιδιών
αυτών μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Οι Τάξεις Υποδοχής αποτελούν ένα θεσμό που
μπορεί να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή. Το θέμα αυτό όμως δεν έχει
διερευνηθεί αρκετά σύμφωνα με έρευνες. Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί να
εξετάσουμε τις απόψεις των Σχολικών Συμβούλων σχετικά με την
αποτελεσματικότητα λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής. Το δείγμα αποτελείται από
έξι Σχολικούς Συμβούλους του Νομού της Θεσσαλονίκης. Το υλικό συλλέχθηκε
μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι
απαντήσεις των Συμβούλων υποδεικνύουν κάποιες δυσκολίες που αφορούν πολλούς
τομείς και παρακωλύουν την εφαρμογή αυτού του θεσμού. Όλοι οι Σύμβουλοι
υποστήριξαν πως είναι απαραίτητες μια σειρά από αλλαγές που θα βελτιώσουν και θα
βοηθήσουν την λειτουργία των τάξεων με απώτερο σκοπό οι αλλοδαποί μαθητές να
εμφανίζουν πιο θετικά αποτελέσματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Τάξεις Υποδοχής, απόψεις Σχολικών Συμβούλων, ένταξη αλλοδαπών μαθητών.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
90
Αριθμός σελίδων:
118
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Αναστασιάδου Αγγελική Διπλωματική.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.