Επιστημολογικά παραδείγματα που αποτυπώνονται στις διδακτικές προσεγγίσεις των διδασκόντων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο μάθημα της Λογοτεχνίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:1710287 693 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-11
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Αρβανιτάκη-Καμμένου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φρυδάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ, ΕΚΠΑ
Μαμούρα Μαρία, Δρ. Παιδαγωγικής και Ενταγμένη Διδάσκουσα, Φ.Π.Ψ, ΕΚΠΑ
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος Καθηγητής, Φ.Π.Ψ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επιστημολογικά παραδείγματα που αποτυπώνονται στις διδακτικές προσεγγίσεις των διδασκόντων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο μάθημα της Λογοτεχνίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επιστημολογικά παραδείγματα που αποτυπώνονται στις διδακτικές προσεγγίσεις των διδασκόντων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο μάθημα της Λογοτεχνίας
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη αφορά στα επιστημολογικά παραδείγματα που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί/ φιλόλογοι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όταν διδάσκουν λογοτεχνικά κείμενα. Συγκεκριμένα, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε έγινε με σκοπό να αναδείξει αν οι θεωρίες της Λογοτεχνίας εφαρμόζονται από τους εκπαιδευτικούς, σε ποιο βαθμό και με ποιο σκοπό έτσι ώστε να προσπαθήσουμε να καταλήξουμε στο ποια επιστημολογικά παραδείγματα επιλέγουν οι καθηγητές να εφαρμόσουν στο μάθημά τους. Αυτό που μας ενδιέφερε ιδιαίτερα ήταν να διερευνήσουμε τι «εργαλεία» αντλούν οι εκπαιδευτικοί από τις ποικίλες εκδοχές της Λογοτεχνικής θεωρίας, ώστε να διαμορφώσουν το προσωπικό επαγγελματικό τους προφίλ. Μετά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση που αφορά τόσο στις θεωρίες της Λογοτεχνίας όσο και τη εφαρμογή τους εντός σχολικού πλαισίου, ακολουθεί η συλλογή και η ανάλυση των δεδομένων. Πιο αναλυτικά, η έρευνα αφορά σε μια μελέτη περίπτωσης που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016 σε έξι καθηγητές ενός σχολείου. Οι τεχνικές συλλογής δεδομένων περιλαμβάνουν συστηματική παρατήρηση, συνέντευξη αλλά και χρήση ερωτηματολογίου στους μαθητές των τάξεων των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων φάνηκαν να δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία τους χρησιμοποιούν στοιχεία από όλες τις θεωρίες της Λογοτεχνίας, μέσω ποικίλων τεχνικών καινοτόμων και μη, για την ανάπτυξη των αναγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών τους. Ακολουθεί σχολιασμός των αποτελεσμάτων και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Λογοτεχνία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Επιστημολογικά παραδείγματα, Εκπαιδευτικοί, Λογοτεχνία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
66
Αριθμός σελίδων:
164
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

τελική.pdf
9 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.