Υπολογιστική γνωσιακή εκπαίδευση σε MATLAB με χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφίας για βελτίωση της μνήμης προσώπων-ονομάτων

Διπλωματική Εργασία uoadl:1716563 426 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Ιατρική
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-12
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μηλούλης Σταύρος-Θεοφάνης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παντελεήμων Ασβεστάς, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Βιοϊατρικής Τεχνολογίας, ΤΕΙ Αθήνας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Υπολογιστική γνωσιακή εκπαίδευση σε MATLAB με χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφίας για βελτίωση της μνήμης προσώπων-ονομάτων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Υπολογιστική γνωσιακή εκπαίδευση σε MATLAB με χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφίας για βελτίωση της μνήμης προσώπων-ονομάτων
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εξετάζει τη δυνατότητα εφαρμογής γνωσιακής εκπαίδευσης για τη βελτίωση της μνήμης προσώπων-ονομάτων και την επίδραση αυτής σε άλλες γνωσιακές εργασίες. Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε με εφαρμογή της διαδικασίας επανάληψης με υστέρηση, ενώ οι εργασίες μεταφοράς που εξετάστηκαν είναι οι N-back και Verbal Paired Associates, οι οποίες αξιολογούν λειτουργική και λεκτική μνήμη αντίστοιχα. Τόσο η εκπαίδευση όσο και η αξιολόγηση των συμμετεχόντων πραγματοποιήθηκαν μέσω του MATLAB, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονταν δεδομένα EEG μέσω του MindWave Mobile, τα οποία αξιοποιήθηκαν για τη μελέτη της απόδοσης στις εργασίες. Αν και η στατιστική ανάλυση επιβεβαίωσε ότι το πλήθος των συμμετεχόντων (6) ήταν μικρό προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά σε συγκεκριμένες πτυχές της εγκεφαλικής δραστηριότητας (κυρίως στις ζώνες α και θ), καθώς και επίτευξη μεταφοράς στα αποτελέσματα της εργασίας N-back. Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε σαφώς η διάκριση μεταξύ αυτόματων και ελεγχόμενων μνημονικών διεργασιών, οι οποίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο τόσο κατά την αύξηση της ηλικίας όσο και σε περιπτώσεις γνωσιακών διαταραχών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Πνευματικές λειτουργίες και νοημοσύνη
Λέξεις-κλειδιά:
μνήμη, μεταφορά, διαδικασία επανάληψης με υστέρηση, MindWave, ηλεκτροεγκεφαλογραφία, Matlab, EEGLAB, ανάλυση συνδιασποράς
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
229
Αριθμός σελίδων:
132
Υπολογιστική γνωσιακή εκπαίδευση σε MATLAB με χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφίας για βελτίωση της μνήμης προσώπων-ονομάτων.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


Cognitive Training Program.zip
118 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.