Εκπαιδευτικές πρακτικές και αντιλήψεις γονέων για τη φοίτηση των παιδιών τους στο "καλό" σχολείο της γειτονιάς

Διπλωματική Εργασία uoadl:1722896 1279 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (χορηγούμενος τίτλος από Παν/μιο Αθηνών/φοίτηση και εκπόνηση προβλεπόμενων εργασιών μόνο στο ΕΚΠΑ )
Βιβλιοθήκη Τμήματος Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-18
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μαργούτα Αλεξάνδρα-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ασκούνη Νέλλη
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαιδευτικές πρακτικές και αντιλήψεις γονέων για τη φοίτηση των παιδιών τους στο "καλό" σχολείο της γειτονιάς
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαιδευτικές πρακτικές και αντιλήψεις γονέων για τη φοίτηση των παιδιών τους στο "καλό" σχολείο της γειτονιάς
Περίληψη:
Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας επιχειρείται η διερεύνηση των μορφωτικών πρακτικών που υιοθετούνται από τους γονείς και η μελέτη της επιλογής σχολείου σε συνάρτηση με την ταξική υπαγωγή των γονέων.Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δημόσιο Δημοτικό σχολείο του κέντρου των Αθηνών, που φέρεται να έχει τη φήμη του "καλού" σχολείου με αποτέλεσμα να αποτελεί πόλο έλξης για τους Έλληνες γονείς. Στην έρευνα συμμετείχαν γονείς παιδιών του συγκεκριμένου σχολείου που φοιτούν στις Δ, Ε, Στ τάξεις. Μέρος των γονέων παρέκαμψαν το γεωγραφικό κριτήριο εγγραφής και επέλεξαν μέσα από μια άτυπη διαδικασία το εν λόγω σχολείο. από τα ερευνητικά ευρήματα προκύπτει πως η ταξική υπαγωγή των γονέων καθορίζει τις οικογενειακές μορφωτικές πρακτικές και τις στρατηγικές του αναφορικά με το ζήτημα της επιλογής σχολείου. Επιπλέον αναδείχθηκε πως η "καλή" φήμη του σχολείου οφείλεται στη μαθητική σύνθεση του σχολείου, στο σχολικό κτήριο, στην ηγεσία και τέλος στον ενεργό Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαιδευτική κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση, Ανισότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
119
Αριθμός σελίδων:
84
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Η εργασία.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.