ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1911278 434 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Βιβλιοθήκη Τμήματος Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-09-08
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΒΙΤΣΙΚΟΥΝΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Aναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις νηπιαγωγών σχετικά με την διαπολιτισμική εκπαίδευση. Το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας επικεντρώνεται στις αρχές της διαπολιτισμική εκπαίδευσης, όπως επίσης στα μοντέλα εκπαίδευσης και σε βασικές έννοιες που συνδέονται άμεσα με την διαπολιτισμική αγωγή, όπως η ένταξη, η διγλωσσία και η εκπαιδευτική πολιτική. Σκοπό της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων και των εκπαιδευτικών πρακτικών, η αναζήτηση των παραγόντων που διαμορφώνουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την διαπολιτισμική εκπαίδευση, καθώς και τον ρόλο της επιμόρφωσης και την ανάγκη για αλλαγή των συνθηκών. Για τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν οκτώ συνεντεύξεις. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα εργάζονται σε σχολεία της προσχολικής αγωγής της περιοχής του κέντρου της Αθήνας, όπου φοιτούν μαθητές πολιτισμικά διαφέροντες. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με την ποιοτική μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Η έρευνα συμπεραίνει ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν δυσκολία την έλλειψη της ελληνικής γλώσσας. Επίσης, αν και φαίνεται ότι χρησιμοποιούν το παιχνίδι ως μέσο ένταξης, γενικότερα δεν προσεγγίζουν σε βάθος τις ενταξιακές αρχές, αλλά εμμένουν σε απλουστευμένες πρακτικές. Όσον αφορά τη συνεργασία με την οικογένεια, σχεδόν όλοι δεν προσεγγίζουν τη συνεργασία με ίσους όρους. Ακόμα, υπάρχει πλουραλισμός στον τρόπο, με τον οποίο πιστεύουν ότι θα επέλθει η ένταξη των προσφύγων στο σχολείο, όμως όλοι είναι θετικά προσκείμενα στο δικαίωμά τους για εκπαίδευση. Τέλος, οι παιδαγωγοί αισθάνονται απροετοίμαστοι στην διαχείριση της διαπολιτισμικής τάξης και επιζητούν βοήθεια για να στηρίξουν την διδασκαλία τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
αντιλήψεις/εκπαιδευτικές πρακτικές, διαπολιτισμική εκπαίδευση, ένταξη, διγλωσσία, ρόλος οικογένειας, πρόσφυγες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
205
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΤΕΛΙΚΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗ..pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.