Ο σχολικός εκφοβισμός - θεωρητική προσέγγιση, φαινομενολογία και στρατηγικές παρέμβασης

Διπλωματική Εργασία uoadl:1936135 855 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εγκληματολογία
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-09-25
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Γόντικα Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπαθανασόπουλος Ευστράτιος- Λέκτωρ Εγκληματολογίας του Τομέα Ποινικών Επιστημών του Τμήματος Νομικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο σχολικός εκφοβισμός - θεωρητική προσέγγιση, φαινομενολογία και στρατηγικές παρέμβασης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο σχολικός εκφοβισμός - θεωρητική προσέγγιση, φαινομενολογία και στρατηγικές παρέμβασης
Περίληψη:
Περίληψη
Η παρούσα εργασία ασχολείται με το κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, το οποίο λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις με αποτέλεσμα να αποτελεί πλέον ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Μέσα από μια θεωρητική προσέγγιση του φαινομένου, γίνεται προσπάθεια ώστε να δοθεί ένας σαφής και κατανοητός ορισμός του εκφοβισμού, σε σύγκριση με την έννοια του πειράγματος, και να εντοπισθούν οι βασικοί όροι που το στοιχειοθετούν. Γίνεται αναφορά στις μορφές που αυτό μπορεί να εκλάβει, στο προφίλ του ανήλικου που εκφοβίζει (θύτης) και αυτού που εκφοβίζεται (θύμα) καθώς και στις συνέπειες που προκαλεί. Αναλύονται λεπτομερώς τα αίτια εμφάνισής του, όπως τα ατομικά χαρακτηριστικά των εμπλεκομένων, το οικογενειακό υπόβαθρο, το σχολικό ήθος, ο ρόλος των παρατηρητών, η επιλεγείσα σχολική πολιτική, η ομάδα των συνομηλίκων, το ακαδημαϊκό κλίμα και το εν γένει πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον. Η εγκληματολογική ερμηνεία του εκφοβισμού βασίζεται στις θεωρίες του κοινωνικού ελέγχου και της κοινωνικής αποδιοργάνωσης. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά σε μεθόδους πρόληψης και αντιμετώπισης, ενώ δίνεται έμφαση στο μοντέλο της ολιστικής προσέγγισης και το πρόγραμμα πρόληψης του Καθηγητή D.Olweus. Καταδεικνύεται ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση ενός θετικού σχολικού κλίματος, μέσω της εμπλοκής των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες και η επιλογή ανθρωπιστικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπιση του δράστη. Τελειώνοντας, η εργασία ασχολείται με την αποκαταστατική δικαιοσύνη και τη σχολική διαμεσολάβηση, ενώ υπογραμμίζονται και καλές πρακτικές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικός εκφοβισμός, φαινομενολογία (θύτης και θύμα), σχολικό κλίμα, τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αριθμός σελίδων:
125
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία - Ο σχολικός εκφοβισμός - θεωρητική προσέγγιση%2c φαινομενολογία και στρατηγικές παρέμβασης.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.