Άλκη Ζέη και Ζωρζ Σαρή: Οι δυο κυρίες της μεταπολεμικής παιδικής και εφηβικής πεζογραφίας στο χώρο του παιδικού και εφηβικού θεάτρου (πρωτότυπη δημιουργία και θεατρικές διασκευές)

Διπλωματική Εργασία uoadl:1997792 741 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Από το Κείμενο στη Σκηνή. Το Ελληνικό Θέατρο σε Διάλογο με το Παγκόσμιο
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-11
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Καλογιάννη Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργακάκη Κωνστάντζα, Αναπληρώτρια Kαθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφική σχολή
Σταματοπούλου-Βασιλάκου Χρυσόθεμις, Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφική σχολή
Στιβανάκη Ευανθία, Αναπληρώτρια Kαθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφική σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
Άλκη Ζέη και Ζωρζ Σαρή: Οι δυο κυρίες της μεταπολεμικής παιδικής και εφηβικής πεζογραφίας στο χώρο του παιδικού και εφηβικού θεάτρου (πρωτότυπη δημιουργία και θεατρικές διασκευές)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Άλκη Ζέη και Ζωρζ Σαρή: Οι δυο κυρίες της μεταπολεμικής παιδικής και εφηβικής πεζογραφίας στο χώρο του παιδικού και εφηβικού θεάτρου (πρωτότυπη δημιουργία και θεατρικές διασκευές)
Περίληψη:
Το θέατρο για παιδιά αποτελεί έναν σημαντικό τομέα στο χώρο του θεάτρου με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Στα τέλη του 20ου αιώνα πραγματοποιείται η πιο σοβαρή πρόοδος του παιδικού θεάτρου. Είναι μια νέα περίοδος για το δραματικό έργο και τη σκηνή του παιδικού θεάτρου, καθώς επαγγελματίες με θητεία στο χώρο του θεάτρου στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς το κοινό ανήλικων θεατών.Με μια συνοπτική παρουσίαση της μορφής και της θέσης του παιδικού θεάτρου στην ελληνική εκπαιδευτική αλλά και θεατρική πραγματικότητα από τα τέλη του 20ου αιώνα μέχρι την εμφάνιση αρχικά της Άλκης Ζέη γίνονται κατανοητές οι καινοτομίες που έφεραν στο συγκεκριμένο χώρο οι δύο συγγραφείς. Τη δεκαετία του ’60 εμφανίστηκε στο χώρο της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας η Άλκη Ζέη ανανεώνοντάς την και προσθέτοντας μια πολιτική και κοινωνική προβληματική. Λίγα χρόνια αργότερα και η Ζωρζ Σαρή θα μπει δυναμικά στον ίδιο χώρο έχοντας μια παρόμοια γραφή αλλά και θεματική με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία. Είναι δύο συγγραφείς με πολλά κοινά σημεία στη συγγραφική τους πορεία αλλά και στην προσωπική τους βιογραφία. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στις κοινωνικές, ιδεολογικές ιστορικές και αισθητικές παραμέτρους που διαμόρφωσαν και επηρέασαν τη θεατρική γλώσσα των δύο συγγραφέων, τη θεματολογία τους αλλά και που οδήγησαν στην επιλογή τους να ασχοληθούν με το παιδικό θέατρο. Έπειτα γίνεται μια συνολική παρουσίαση του έργου τους στο χώρο της παιδικής λογοτεχνίας, της θεατρικής τους γραφής και της πρόσληψής τους από το κοινό αλλά και την λογοτεχνική και θεατρική κριτική της εποχής. Εκτενής αναφορά γίνεται στην παρουσίαση, στην παραστασιογραφία, και στις εκδόσεις των θεατρικών έργων και θεατρικών διασκευών των μυθιστορημάτων τους.Τέλος μέσα από τη συγκριτική μελέτη των θεατρικών έργων και των ηρώων τους γίνονται αντιληπτές οι διαφορές και οι ομοιότητες τους καθώς και η θέση των έργων τους στη δραματουργία για παιδιά της περιόδου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Παιδικό θέατρο, Άλκη Ζέη, Ζωρζ Σαρή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
67
Αριθμός σελίδων:
100
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ekalogianni-thesis.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.