Η χρήση φρουρών ασφαλείας από τον εκμεταλλευόμενο το πλοίο για την καταπολέμηση της πειρατείας και η ευθύνη του από την δράση τους σε εμπορικά πλοία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2007407 635 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εμπορικό Δίκαιο
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-12
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Ρες Παρασκευή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καθηγήτρια κ. Λία Ι. Αθανασίου, Καθηγήτρια Εμπορικού Δικαίου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επ. Καθ. κ. Δημήτριος Χριστοδούλου, Καθηγητής Εμπορικού Δικαίου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επ. Καθ. Νικόλαος Βερβεσός, Καθηγητής Εμπορικού Δικαίου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση φρουρών ασφαλείας από τον εκμεταλλευόμενο το πλοίο για την καταπολέμηση της πειρατείας και η ευθύνη του από την δράση τους σε εμπορικά πλοία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση φρουρών ασφαλείας από τον εκμεταλλευόμενο το πλοίο για την καταπολέμηση της πειρατείας και η ευθύνη του από την δράση τους σε εμπορικά πλοία
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι σε ένα πρώτο επίπεδο η διερεύνηση της εμφάνισης και της εξέλιξής της πειρατείας, του σχετικού της νομικού πλαισίου, της αποτελεσματικότητας των μέτρων αντιμετώπισής της από την διεθνή κοινότητα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, ειδικότερα η διαχείριση του προβλήματος με τη χρήση ιδιωτικού προσωπικού ενόπλων φρουρών ασφαλείας (Private Maritime Security Guards - εφεξής καλούμενων ως “PMSΡs”), του νομοθετικού πλαισίου παροχής υπηρεσιών ασφαλείας από PMSΡs σε εμπορικά πλοία σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, τα νομικά ζητήματα που ανακύπτουν από την δράση τους, ειδικά σχετικά με τις απαιτήσεις των παράκτιων κρατών, κρατών λιμένα και σημαίας για την χρήση τους, τα ζητήματα δικαιοδοσίας από την δράση τους, τα όρια των εξουσιών τους και τα νομικά ζητήματα από την χρήση και μεταφορά του οπλισμού τους. Σε ένα δεύτερο επίπεδο θα εξεταστούν τα ζητήματα ευθύνης των κρατών από την δράση τους σύμφωνα με την διεθνή νομοθεσία λόγω υπερβολικής χρήσης βίας από αυτούς και καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επίσης, θα εξεταστεί σε ένα τρίτο επίπεδο η ευθύνη του έχοντος την εκμετάλλευση του πλοίου από την χρήση τους σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο και ειδικότερα πως αυτή διαμορφώνεται στο πλαίσιο της σύμβασης παροχής υπηρεσιών ασφαλείας που ο πρώτος συνάπτει με τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας στη θάλασσα (Private Maritime Security Company-εφεξής καλούμενων ως “PMSCs”), πως αυτή διαμορφώνεται στα πλαίσια της σύμβασης μεταφοράς, πως αυτή εξελίσσεται στα πλαίσια της σύμβασης εργασίας με τα μέλη του πληρώματος, πως αυτή αναπτύσσεται σε σχέση με τις ζημίες που υφίστανται τρίτοι και πως διαμορφώνεται η σχετική ασφαλιστική κάλυψη. Έπειτα, επιχειρείται μια ανάλυση της πρότυπης σύμβασης «Guardcon» και της αντιμετώπισης των ρητρών της από το ελληνικό δίκαιο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εμπορικό Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
Πειρατεία, Ένοπλοι φρουροί ασφαλείας, Ευθύνη πλοιοκτήτη από ένοπλους φρουρούς, Σύμβαση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, Guardcon
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
76
Αριθμός σελίδων:
250
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΠαρασκευήΡες_ΔπλΕργ_ΧρήσηΕνΦρουρών_ΕυθύνηΕκμετΠλοίο_24042017_tbs_2507.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.