Η δίγλωσση εκπαίδευση στο αρμενικό σχολείο: το δημοτικό σχολείο αρμενοπαίδων "Ζαβαριάν" του Α.Κ.Σ. Νίκαιας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2098413 726 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-06
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Πιστοπούλου Ιλόνα-Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α.
Βασίλειος Πανταζής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Π.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η δίγλωσση εκπαίδευση στο αρμενικό σχολείο: το δημοτικό σχολείο αρμενοπαίδων "Ζαβαριάν" του Α.Κ.Σ. Νίκαιας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η δίγλωσση εκπαίδευση στο αρμενικό σχολείο: το δημοτικό σχολείο αρμενοπαίδων "Ζαβαριάν" του Α.Κ.Σ. Νίκαιας
Περίληψη:
Στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής και της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, προωθείται η εισαγωγή της διδασκαλίας της πρώτης (μητρικής) γλώσσας των μαθητών παράλληλα με τη διδασκαλία της γλώσσας της πλειονότητας. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζονται τα δικαιώματα των μαθητών τόσο για την ισόρροπη ανάπτυξη των γλωσσικών ικανοτήτων τους όσο και για τη διαμόρφωση της ταυτότητας-προσωπικότητάς τους. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην εφαρμογή της δίγλωσσης εκπαίδευσης θεωρείται κρίσιμος και καθοριστικός. Η παρούσα ποιοτική μελέτη αποσκοπεί να διερευνήσει τον τρόπο εφαρμογής και λειτουργίας του δίγλωσσου προγράμματος σπουδών στο αρμενικό δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο υπό το πρίσμα των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά. Ειδικότερα, επιχειρήθηκε η ανάδειξη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και των διδακτικών συνεπαγωγών στη σχολική πράξη. Η ποιοτική έρευνα διεξήχθη κατά τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο του 2016. Συγκεκριμένα, το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν δέκα τέσσερις εν ενεργεία εκπαιδευτικοί του δημοτικού σχολείου αρμενοπαίδων «Ζαβαριάν» και του νηπιαγωγείου. Η συλλογή του ερευνητικού υλικού βασίστηκε σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις και το απομαγνητοφωνημένο υλικό αναλύθηκε συστηματικά σύμφωνα με τις αρχές της μεθόδου της ανάλυσης περιεχομένου. Από τις συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών διαπιστώθηκε μία θετική στάση προς τη διγλωσσία των μαθητών και φάνηκε ότι το σχολείο επιτυγχάνει τον στόχο για ισόρροπη ανάπτυξη του γλωσσικού κεφαλαίου των μαθητών. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί εκδήλωσαν τους προβληματισμούς τους σχετικά με την ελλιπή κατάρτισή τους σε θέματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής και δίγλωσσης εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά αποτελέσματα αναμένεται να συμβάλουν στο «άνοιγμα» των σχολείων της χώρας στην αξιοποίηση του γλωσσικού και πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών-παιδιών μεταναστών ή προσφύγων, με την εισαγωγή της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας, καθώς και στη βελτίωση του παιδαγωγικού έργου.

A.K.Σ.= Αρμενικός Κυανούς Σταυρός
Λέξεις-κλειδιά:
διαπολιτισμική εκπαίδευση, δίγλωσση εκπαίδευση, δικαιώματα του παιδιού, διγλωσσία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
104
Αριθμός σελίδων:
253
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

diplomatiki armeniko sxoleio- Ilona Eirini Pistopoulou.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.