Διάλεκτοι και Εκπαίδευση: Το ιδίωμα των Ιωαννίνων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2155116 1421 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-08
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Τσόκα Όλγα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργία Κατσούδα – Eρευνήτρια Β' Κέντρον Ερεύνης των Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων ΚΕΝΔΙ / ΙΛΝΕ Ακαδημία Αθηνών
Ευγενία Μαγουλά – Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χαράλαμπος Μπαμπούνης – Καθηγητής Iστορίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διάλεκτοι και Εκπαίδευση: Το ιδίωμα των Ιωαννίνων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διάλεκτοι και Εκπαίδευση: Το ιδίωμα των Ιωαννίνων
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τη θέση της γλωσσικής ποικιλίας και ιδιαίτερα της γεωγραφικής στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Εισηγείται τη διδακτική αξιοποίηση του γλωσσικού ιδιώματος των Ιωαννίνων στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη Γ΄ Τάξη του Γυμνασίου. Στο πλαίσιο του διδιαλεκτισμού καταρτίστηκε διδακτικό σενάριο βασισμένο σε κείμενο γραμμένο στο τοπικό ιδίωμα, το οποίο παρουσιάστηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου του Πρότυπου Σχολείου της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων. Σκοπός ήταν να διαπιστωθεί η αντίδραση των μαθητών της συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής στη διδακτική πρόταση. Οι μετρήσεις των απαντήσεως της ομάδας - στόχου πάνω σε δομημένο ερωτηματολόγιο έδειξαν θετική στάση των μαθητών /τριών να αξιοποιηθεί το τοπικό ιδίωμα στη γλωσσική διδασκαλία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
γλωσσική ποικιλία, ιδίωμα, εκπαίδευση, διδιαλεκτισμός, Ιωάννινα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
148
Αριθμός σελίδων:
106
ΔΙΑΛΕΚΤΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΤΟ ΙΔΙΩΜΑ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο