Η εικόνα του θρύλου του βρικόλακα μέσα από ψηφιακά παιχνίδια

Διπλωματική Εργασία uoadl:2176417 747 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λαογραφία και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-09
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Ψυχάρη Έλενα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ρέα Κακάμπουρα, Επίκουρη καθηγήτρια Λαογραφίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής Ιστορίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γεώργιος Κατσαδώρος, Επίκουρος καθηγητής Λαογραφίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η εικόνα του θρύλου του βρικόλακα μέσα από ψηφιακά παιχνίδια
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εικόνα του θρύλου του βρικόλακα μέσα από ψηφιακά παιχνίδια
Περίληψη:
Η ανά χείρας διπλωματική εργασία έχει ως θέμα «Η εικόνα του βρικόλακα μέσα από ψηφιακά παιχνίδια». Σκοπό της εργασίας αποτέλεσε η συγκέντρωση, περιγραφή και ανάλυση των εικόνων του βρικόλακα στα διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα των υπό μελέτη ψηφιακών παιχνιδιών, ώστε να αναδειχθεί η άμεση σχέση Λαογραφίας-Τεχνολογίας και να προστεθούν τα ψηφιακά παιχνίδια στον νέο κλάδο της Λαογραφίας, τη λεγόμενη ψηφιακή Λαογραφία (e-folklore ή digital folklore), καθώς διαπιστώνεται ότι τα ψηφιακά παιχνίδια σταθερά αντλούν τα θέματά τους από τη λαϊκή αφηγηματολογική παράδοση. Στην εργασία εφαρμόζεται διαδικτυακή ψηφιακή έρευνα και η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται με βάση τις μεθόδους της ψηφιακής εθνογραφίας (cyberethnography) και την ερευνητική μέθοδο.
Παράλληλα ερευνώνται οι εικόνες του βρικόλακα με αφετηρία τη λαϊκή παράδοση και η διάχυσή τους στη σύγχρονη δημιουργία (λογοτεχνία, κινηματογράφος, παιχνίδι) καθώς δεύτερος σκοπός της εργασίας είναι να αναδειχθεί η ιστορική συνέχεια του θρύλου του βρικόλακα μέσω της δημιουργικής εκμετάλλευσης του λαϊκού-φαντασιακού στοιχείου από τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και τα ψηφιακά παιχνίδια και να συμβάλλει στην αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών στη διδασκαλία του λαϊκού πολιτισμού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Λαογραφία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Λαογραφία
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά:
λαογραφία, ψηφιακή λαογραφία, ψηφιακό παιχνίδι, βρικόλακας, εικόνες, θρύλος, κυβερνοεθνογραφία, ψηφιακή έρευνα, λογοτεχνία, κινηματογράφος, παράδοση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
-
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
105
Αριθμός σελίδων:
146
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
6 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.