Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας της ΧημείαςΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-09
Συγγραφέας:
Κέλογλου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περικλής Ακρίβος
Καθηγητής
Τμήμα Χημείας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση του βαθμού ενσωμάτωσης εννοιών της Χημείας στο γνωστικό υπόβαθρο μαθητών Λυκείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση του βαθμού ενσωμάτωσης εννοιών της Χημείας στο γνωστικό υπόβαθρο μαθητών Λυκείου
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα μελετά το βαθμό ενσωμάτωσης εννοιών Χημείας στο γνωστικό υπόβαθρο μαθητών Λυκείου. Οι χημικές έννοιες που μελετώνται είναι το άτομο και τα υποατομικά σωματίδια, το μόριο και οι ιδιότητές του και τέλος, οι χημικές αντιδράσεις και η στοιχειομετρία –όλες βασικές έννοιες που συνθέτουν ένα σταθερό υπόβαθρο στη Χημεία. Η έρευνα έλαβε χώρα τα σχολικά έτη 2011-12 και 2013-14 σε πλήθος σχολείων σε όλη την Ελλάδα, με μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου ως συμμετέχοντες. Η αξιολόγηση έγινε μέσω ερωτηματολογίου, το οποίο περιελάμβανε κυρίως κλειστού τύπου ερωτήσεις. Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν ανώνυμα, με μόνα στοιχεία την τάξη φοίτησης, το φύλο και την επιλογή κατεύθυνσης.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι μαθητές κατά το πλείστον, παρουσίασαν βελτίωση σε βάθος χρόνου (2013-14), με αυτούς της Γ’ Λυκείου να σημειώνουν καλύτερη επίδοση. Επιπρόσθετα, τα σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν καλύτερη επίδοση από τα σχολεία μικρών αστικών κέντρων. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι οι μαθητές παρουσίασαν μεγαλύτερη δυσκολία στην κατανόηση των χημικών αντιδράσεων και της στοιχειομετρίας, ενώ το φύλο δεν αποτελεί παράγοντα διαφοροποίησης των αποτελεσμάτων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
δευτεροβάθμια εκπαίδευση, άτομο, χημικός δεσμός, χημική αντίδραση, ερωτηματολόγια
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
32
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Thesis_ Georgia Keloglou_.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.