Σύγχρονες θεωρήσεις και εφαρμογές στη διδακτική των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2194993 513 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-10
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Στρούμπα Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια , Τομέας Στατιστικής - Πληροφορικά Συστήματα Διαχείρησης Κινδύνου στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σύγχρονες θεωρήσεις και εφαρμογές στη διδακτική των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σύγχρονες θεωρήσεις και εφαρμογές στη διδακτική των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί η δυνατότητα και η σπουδαιότητα της διδακτικής αξιοποίησης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στο μάθημα των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο. Επίσης, παρουσιάζεται μία πρόταση διδασκαλίας για την έννοια των κλασμάτων με χρήση των ΤΠΕ. Η μελέτη έγινε τόσο σε θεωρητικό επίπεδο μέσα από ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, όσο και σε ερευνητικό επίπεδο. Για τις ανάγκες της ερευνητικής μελέτης σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν δραστηριότητες με την χρήση λογισμικών, οι οποίες εντάχθηκαν σε σχετικό εκπαιδευτικό σενάριο μαζί με άλλες δραστηριότητες του Διαδικτύου και κατάλληλα φύλλα αξιολόγησης.
Το εκπαιδευτικό σενάριο αξιοποιήθηκε σε πειραματική έρευνα με δύο μετρήσεις – πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση – και με χρήση ομάδας ελέγχου. Το δείγμα των δύο ομάδων αποτέλεσαν οι 47 μαθητές των δύο τμημάτων Γ΄ Δημοτικού του 67ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. Το γενικό συμπέρασμα που προέκυψε από την έρευνα, είναι πως τα παιδιά της πειραματικής ομάδας μετά τη διδακτική αξιοποίηση εφαρμογών σχεδιασμένων για χρήση με τις νέες τεχνολογίες, παρουσίασαν υψηλότερη βελτίωση στην επίδοσή τους σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου και την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, μαθηματικά, έννοια κλάσματος, πειραματική ομάδα, ομάδα ελέγχου, διεπιστημονικότητα, ψηφιακά εργαλεία, ομαδοσυνεργατικότητα, εποικοδομητισμός, λογισμικά περιβάλλοντα, σενάριο διδασκαλίας στα Μαθηματικά, ρόλος του εκπαιδευτικού
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
128
Αριθμός σελίδων:
144
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

διπλωματική εργασία.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.