Ηγεσία και σχολική αποτελεσματικότητα: Η περίπτωση διευθυντών δημοτικών σχολείων του νομού Αττικής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2196404 400 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-14
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Κεσόγλου Δημήτριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τομέας Επιστημών της Αγωγής.
Γεώργιος Πασιάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Τομέας Παιδαγωγικής.
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ηγεσία και σχολική αποτελεσματικότητα: Η περίπτωση διευθυντών δημοτικών σχολείων του νομού Αττικής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ηγεσία και σχολική αποτελεσματικότητα: Η περίπτωση διευθυντών δημοτικών σχολείων του νομού Αττικής
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει το στιλ ηγεσίας διευθυντών δημοτικών σχολείων του νομού Αττικής και να διερευνήσει τις απόψεις τους για τη σχολική αποτελεσματικότητα και τη σχολική αξιολόγηση. Με βάση τις απόψεις 10 διευθυντών δημοτικών σχολείων της Α΄ Αθήνας, που καταγράφηκαν με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης, προκύπτει ότι οι διευθυντές λειτουργούν περισσότερο ως διεκπεραιωτές νόμων και εγκυκλίων, και λιγότερο ως ηγέτες που κατευθύνουν το ανθρώπινο δυναμικό του οργανισμού του οποίου ηγούνται. Στοιχεία από το συμμετοχικό και μετασχηματιστικό στιλ ηγεσίας αναδύονται μέσα από τις τοποθετήσεις τους, χωρίς ωστόσο να επιτρέπουν να μιλάμε ξεκάθαρα για συμμετοχικό ή μετασχηματιστικό στιλ ηγεσίας. Οι διευθυντές κρίνουν τη σχολική αποτελεσματικότητα με βάση την επίτευξη στόχων (γνωστικών, συναισθηματικών, κοινωνικών) και, ενώ τάσσονται υπέρ της αυτοαξιολόγησης, διάκεινται αρνητικά απέναντι στην αξιολόγηση των ίδιων από τους εκπαιδευτικούς και των εκπαιδευτικών από τους ίδιους.
Λέξεις-κλειδιά:
Ηγεσία, σχολική αποτελεσματικότητα, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, διευθυντής, δημοτικό σχολείο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
172
Αριθμός σελίδων:
181
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Κεσόγλου, Δ. (2017), Ηγεσία & σχολική αποτελεσματικότητα.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.