Η κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε –ος από μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού. Ανάλυση λαθών.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2216180 614 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-14
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Πατσέα Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναστασία Χριστοφίδου, Ερευνήτρια α' βαθμίδας Διευθύνουσα Κέντρον Ερεύνης Επιστημονικών Ὀρων και Νεολογισμών Ακαδημία Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα ΔΕ ΕΚΠΑ
Ευγενία Μαγουλά, Αναπλ. Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας Εθνικόν και Καποδιστριακόν
Πανεπιστήμιον Αθηνών Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Αθανάσιος Νάκας, Καθηγητής Γλωσσολογίας / ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε –ος από μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού. Ανάλυση λαθών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε –ος από μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού. Ανάλυση λαθών.
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία θα αναπτυχθεί το ειδικό θέμα της χρήσης των θηλυκών ουσιαστικών σε –ος μέσα από τη μελέτη του κλάδου της ψυχογλωσσολογίας και των επιμέρους εφαρμογών της. Πιο συγκεκριμένα, θα διερευνηθεί η χρήση των εν λόγω ουσιαστικών από μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού. Στόχος της έρευνας ήταν να εξεταστεί αν η επίδοση των μαθητών διαφέρει με βάση το φύλο, τη σχολική τάξη και το σχολείο (δημόσιο, ιδιωτικό) στο οποίο φοιτούν. Παράλληλα, ως προς τη δόμηση του ερωτηματολογίου στόχος της μελέτης ήταν η εξέταση της επιρροής του πληθυντικού αριθμού, του επιθέτου, του διαφορετικού είδους άσκησης και της οικειότητας στην επίδοση των μαθητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα κορίτσια είχαν σχετικά καλύτερες επιδόσεις από τα αγόρια, ενώ όσο μεγαλύτερη ήταν η τάξη των μαθητών, τόσο καλύτερη ήταν και η επίδοσή τους. Επίσης, το είδος του σχολείου φαίνεται να επηρεάζει τις επιδόσεις των μαθητών, καθώς εκείνοι που φοιτούσαν στο ιδιωτικό σχολείο είχαν συγκριτικά λιγότερα λάθη από τους υπόλοιπους μαθητές. Τα περισσότερα λάθη συνολικά εντοπίστηκαν στην αναγνώριση του γένους των ουσιαστικών, καθώς οι μαθητές συχνότερα τα θεωρούσαν αρσενικά. Το αποτέλεσμα αυτό συνηγορεί υπέρ της ταξινόμησης του Τριανταφυλλίδη (1941) για το ονοματικό σύστημα της Νέας Ελληνικής και της άποψης της Χριστοφίδου (2003) ότι η έννοια της κλιτικής τάξης στην Νέα Ελληνική θα πρέπει να περιγραφεί με βάση το γένος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Ψυχογλωσσολογία, Θηλυκά Ουσιαστικά σε -ος, Λάθη, Μαθητές Δημοτικού
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
21
Αριθμός σελίδων:
72
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Patsea-ΤΕΛΙΚΗ 27.11(1).pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.