«Ανάπτυξη σημασιολογίας σε παιδί με κοινωνική πραγματολογική διαταραχή: Μελέτη περίπτωσης»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2267828 755 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κατεύθυνση Ιστορία και Διδακτική της Ιστορίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-20
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Βασάκου Ινώ-Λευκοθέα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβέπουσα: Βλασσοπούλου Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια Παθολογίας Λόγου και Επικοινωνίας, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ
Συνεπιβλέπουσα: Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Συνεπιβλέποντας: Τρίμμης Νικόλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής Παθολογίας Ομιλίας & Ακοολογίας, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Ελλάδας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Ομιλίας και Γλωσσικής Θεραπείας
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Ανάπτυξη σημασιολογίας σε παιδί με κοινωνική πραγματολογική διαταραχή: Μελέτη περίπτωσης»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Ανάπτυξη σημασιολογίας σε παιδί με κοινωνική πραγματολογική διαταραχή: Μελέτη περίπτωσης»
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η ανάπτυξη του σημασιολογικού δικτύου ενός δίγλωσσου (αγγλικά- ελληνικά) μαθητή στα ελληνικά, ηλικίας 7;5 ετών, με διάγνωση κοινωνικής πραγματολογικής διαταραχής επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός είναι αύξηση του ελληνικού εκφραστικού λεξιλογίου, για την ενίσχυση του προφορικού λόγου του παιδιού, ενισχύοντας ταυτόχρονα και την χρήση της μητρικής του γλώσσας (αγγλικά), για διευκόλυνση της εκμάθησης του λεξιλογίου στα ελληνικά. Για την πραγματοποίηση της παραπάνω μελέτης σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, για το οποίο σχεδιάστηκαν 6 σχέδια εργασίας, που το καθένα περιελάμβανε 5 δραστηριότητες λεξιλογίου. Τα αποτελέσματα του θεραπευτικού προγράμματος έδειξαν ότι η χρήση των δύο γλωσσών διευκόλυνε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Το λεξιλόγιο μέσα από το δομημένο πρόγραμμα εκμάθησης στην ελληνική γλώσσα, αυξήθηκε από 44,4% σε 80,5%. Επιπλέον, η συχνότητα χρήσης των αγγλικών λέξεων, όταν το επικοινωνιακό πλαίσιο ήταν ελληνικό περιορίστηκε σημαντικά, από 47,2% έπεσε στο 19,4%.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνική πραγματολογική διαταραχή επικοινωνίας, σημασιολογία, πραγματολογία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
122
Αριθμός σελίδων:
91
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΒΑΣΑΚΟΥ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.