Η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο μάθημα της Γλώσσας της ΣΤ΄ Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2288987 517 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ρητορική, επιστήμες του ανθρώπου και εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-24
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Καλούδη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Νάκας, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α.
Γεωργία (Τζίνα) Καλογήρου, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α.
Κωνσταντίνος Ντίνας, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο μάθημα της Γλώσσας της ΣΤ΄ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο μάθημα της Γλώσσας της ΣΤ΄ Δημοτικού
Περίληψη:
Η βιωματική εκπαίδευση επενδύει στην αμφίδρομη και ισχυρή σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ μάθησης και εμπειρίας. Μια διδασκαλία που βασίζεται στις αρχές της βιωματικής εκπαίδευσης προσεγγίζει τους μαθητές με έναν τρόπο που τους ωθεί στην ενεργό συμμετοχή, τη δράση, την προσωπική εμπλοκή, την ενσυναίσθηση και τη δημιουργία. Οι μαθητές καλό είναι να αντιμετωπίζονται ως ξεχωριστές και μοναδικές προσωπικότητες, με διαφορετικές ικανότητες και διαφοροποιημένες ανάγκες. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες για το μάθημα της Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού και, ειδικότερα, για την Ενότητα 17 («Πόλεμος και Ειρήνη»). Προτείνεται ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης και διδασκαλίας της παραπάνω ενότητας, με στόχο να μεταφερθεί η διαδικασία της παραγωγής της γνώσης στους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να συνεργαστούν, να σκεφτούν κριτικά, να επιχειρηματολογήσουν, να ευαισθητοποιηθούν, να συνθέσουν και να προβληματιστούν σχετικά με το αντικείμενο της μάθησης. Η εργασία σχεδιάστηκε εν είδει ενός οδηγού πρακτικής εφαρμογής για όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να καλλιεργήσουν τις επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα
Λέξεις-κλειδιά:
ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, βιωματικές δραστηριότητες, μη τυπική εκπαίδευση, ρητορική, δημιουργική σκέψη, πολλαπλή νοημοσύνη, θεατρικό παιχνίδι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
94
Αριθμός σελίδων:
120
Διπλωματική Μαρία Καλούδη.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο