Διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης, άγχους και αυτοεκτίμησης σε εφήβους μαθητές

Διπλωματική Εργασία uoadl:2290412 756 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-27
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Τσιμπούκη Παναγιώτα-Διονυσία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τάνταρος Σπυρίδων, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χατζηχρήστου Χρυσή, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ρούσσος Πέτρος, Αναπληρωτής Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης, άγχους και αυτοεκτίμησης σε εφήβους μαθητές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης, άγχους και αυτοεκτίμησης σε εφήβους μαθητές
Περίληψη:
Η παρούσα συναφειακή μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης, του άγχους και της αυτοεκτίμησης σε εφήβους μαθητές. Το μέγεθος του δείγματος (Ν) ανέρχεται στους 236 μαθητές της Β’ και Γ’ Γυμνασίου (Δημόσια Γυμνάσια του νομού Αττικής), με μέσο όρο (Μ) ηλικίας τα 14,5 έτη. Για τους σκοπούς της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν τα εξής ψυχομετρικά εργαλεία: το Metacognitive Awareness of Reading Strategies Questionnaire (MARSI), το State-Trait Anxiety Inventory (STAI) και το Rosenberg Self-Esteem Scale (RSES). Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι τα άτομα που αυτο-αναφέρονται ως καλοί αναγνώστες χρησιμοποιούν πολλές μεταγνωστικές στρατηγικές ανάγνωσης και κυρίως τις «Στρατηγικές Επίλυσης Προβλήματος». Ακόμη, τα αποτελέσματα έδειξαν μία χαμηλή θετική συσχέτιση μεταξύ άγχους και αυτοεκτίμησης στους εφήβους μαθητές. Επιπλέον, μετά τις αναλύσεις διαφορών, φάνηκε μία γενική τάση, κατά την οποία, τα κορίτσια παρουσιάζουν υψηλότερη θετική αυτο-εκτίμηση και υψηλότερα επίπεδα αυτο-αναφερόμενου καταστασιακού άγχους, σε σχέση με τα αγόρια, τα οποία διακυμαίνονταν ανάλογα με των μορφωτικό επίπεδο των γονέων. Απώτερος σκοπός της μελέτης είναι η αύξηση της ενημερότητας μαθητών, εκπαιδευτικών και ατόμων που εμπλέκονται στη μαθησιακή διαδικασία, σχετικά με τις μεταγνωστικές στρατηγικές. Τέλος, υπάρχει αναγκαιότητα για περαιτέρω μελέτη του μηχανισμού και της ερμηνείας της σχέσης άγχους και αυτοεκτίμησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
μεταγνωστική ικανότητα, άγχος, αυτοεκτίμηση, εφηβεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
135
Αριθμός σελίδων:
94
Τσιμπούκη Παμαγιώτα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο