«Δημιουργία μιας εφαρμογής φορητής επαυξημένης πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας: Η περίπτωση του παιχνιδιού “Salamis”».

Διπλωματική Εργασία uoadl:2303772 808 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μαθηματικών και Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-27
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Λαμπρόπουλος Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Δημιουργία μιας εφαρμογής φορητής επαυξημένης πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας: Η περίπτωση του παιχνιδιού “Salamis”».
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Δημιουργία μιας εφαρμογής φορητής επαυξημένης πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας: Η περίπτωση του παιχνιδιού “Salamis”».
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια, σπουδαίο ερευνητικό ενδιαφέρον, παρουσιάζει η προοπτική αξιοποίησης σύγχρονων συσκευών φορητής μάθησης, όπως τα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες, στον χώρο της εκπαίδευσης. Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των συσκευών αυτών, είναι η δυνατότητα θέασης και αναπαραγωγής περιεχομένου επαυξημένης πραγματικότητας (Ε.Π.). Η επαυξημένη πραγματικότητα, έχει αναγνωριστεί ως μια αναδυόμενη τεχνολογία που παρουσιάζει υψηλή συνάφεια με τη διδασκαλία και τη μάθηση, ενώ τα τελευταία χρόνια αξιοποιείται για τη δημιουργία εκπαιδευτικών εφαρμογών που χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν γνωστικά αντικείμενα, όπως η Ιστορία, με πολύ καλά μαθησιακά αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, οι ερευνητικές προσπάθειες που αφορούν τη διδασκαλία της Ιστορίας με ψηφιακά μέσα και τεχνολογίες φορητής μάθησης στην ηλικιακή βαθμίδα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον ελληνικό χώρο είναι εξαιρετικά περιορισμένες, ενώ ακόμη πιο λίγες είναι αυτές που λαμβάνουν υπόψη τα ανανεωμένα αναλυτικά προγράμματα και τη σύνδεση του μαθήματος με θεματικές όπως η μελέτη της Τοπικής Ιστορίας, η οποία παρουσιάζει έντονο μαθησιακό ενδιαφέρον. Η παρούσα εργασία, υιοθετώντας τη μεθοδολογία της έρευνας που βασίζεται στον σχεδιασμό, στοχεύει στην παρουσίαση του σχεδιασμού και της υλοποίησης του εκπαιδευτικού παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας – τοποθεσίας “Salamis”. Η εφαρμογή που δημιουργήθηκε με τη πλατφόρμα δημιουργίας περιεχομένου (Ε.Π) ARIS, είναι ενταγμένη σε ένα σενάριο κινητής μάθησης που εμπλέκει τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού σε ένα ιδιότυπο κυνήγι θησαυρού με σκοπό τη γνωριμία με την Τοπική Ιστορία και τα μνημεία του νησιού της Σαλαμίνας. Παράλληλα με τον εμπλουτισμό της υπάρχουσας έρευνας που αφορά την (Ε.Π), στόχος της εργασίας αποτελεί και η παροχή ενός αποτελεσματικού πλαισίου οδηγιών και μια μοντελοποίηση της διαδικασίας ανάπτυξης και του σχεδιασμού πολυχρηστικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών που θα βασίζονται στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, θα δημιουργούν εσωτερικά κίνητρα και θα κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Φορητή Μάθηση, Επαυξημένη Πραγματικότητα, Τοπική Ιστορία, ΤΠΕ, ARIS
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
237
Αριθμός σελίδων:
158
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία-Λαμπρόπουλος Γεώργιος.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.