Les expressions figées et leur représentation iconique pour une approche intermédiale du FLE.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2317956 798 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-30
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Δραγατάκη Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αργυρώ Μουστάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Emmanuel Vernadakis, Professeur, Faculté des Lettres, Langues et Sciences Ηumaines, Université d’Angers
Μαρία-Χριστίνα Αναστασιάδη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Les expressions figées et leur représentation iconique pour une approche intermédiale du FLE.
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι παγιωμένες εκφράσεις και η εικονική τους αναπαράσταση για μια ενδιάμεση προσέγγισης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ελληνογαλλικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: εκπαίδευση στη γλωσσική και πολιτισμική διαφορετικότητα των σχολικών πληθυσμών». Ο στόχος αυτής της μελέτης είναι να προσδιορίσει την επίδραση της εικονογράφησης στην κατανόηση των παγιωμένων εκφράσεων της γαλλικής γλώσσας. Για να έχουμε απτά αποτελέσματα χρησιμοποιήσαμε έναν συνδυασμό εργαλείων και προχωρήσαμε με μια ποιοτική έρευνα πάνω σε ένα ελληνόφωνο κοινό το οποίο απαρτίζεται από άτομα με σπουδές στην διδακτική της γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Σε πρώτο χρόνο διανείμαμε τα ερωτηματολόγια και έπειτα συνεχίσαμε με τις ημιδομημένες συνεντεύξεις. Θελήσαμε να ελέγξουμε αν η εικόνα διευκολύνει την διαδικασία διδασκαλίας και εκμάθησης των γαλλικών παγιωμένων εκφράσεων σε περιπτώσεις πλήρους, μερικής και μηδενικής ισοδυναμίας. Τέλος, έγινε προσπάθεια εξέτασης της απομνημόνευσης των παγιωμένων εκφράσεων που χρησιμοποιήθηκαν στα ερωτηματολόγια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική ξένων γλωσσών, διδακτική της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, παγιωμένες γαλλικές εκφράσεις, εικονογράφηση, εικόνα, φρασεολογία, σημασιολογία, ελληνικά, γαλλικά
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
61
Αριθμός σελίδων:
178
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Eirini Dragataki_Les expressions figées et leur représentation iconique pour une approche intermédiale du FLE.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.