Aξιοποίηση Θεατρικών Τεχνικών στο μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο: Εμπειρική έρευνα με διδακτική προσέγγιση για την ανάπτυξη της έννοιας της Διχόνοιας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2337672 514 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Θέατρο και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-12-12
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Σπανού Χαριτίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Συμεών Παπαδόπουλος, Επίκουρος καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Θόδωρος Γραμματάς, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γιάννης Βρεττός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Aξιοποίηση Θεατρικών Τεχνικών στο μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο: Εμπειρική έρευνα με διδακτική προσέγγιση για την ανάπτυξη της έννοιας της Διχόνοιας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση Θεατρικών Τεχνικών στο μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο: Εμπειρική έρευνα με διδακτική προσέγγιση για την ανάπτυξη της έννοιας της Διχόνοιας
Περίληψη:
Η εργασία αποτελεί προϊόν έρευνας που διεξήχθη στο πλαίσιο ολοκλήρωσης των μεταπτυχιακών μου σπουδών και είχε ως θέμα τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας σε δύο δημόσια σχολεία μέσω της αξιοποίησης θεατρικών τεχνικών. Ως εμψυχώτρια ενέπλεξα τους μαθητές σε βιωματική αναπαράσταση των ιστορικών επεισοδίων της διδακτικής ενότητας του "Εθνικού Διχασμού 1915-1917" στη Γ' γυμνασίου. Χορηγήθηκε ερωτηματολόγιο στους μαθητές σε δύο φάσεις, εκείνης του προελέγχου και του μετελέγχου σύμφωνα με τη μέθοδο της "μελέτης περίπτωσης". Με αυτόν τον τρόπο, προέκυψαν συμπεράσματα σχετικά με την επίδραση που άσκησε η θεατρική παρέμβαση στην κατανόηση και την αφομοίωση της ιστορικής ενότητας από τους μαθητές. Επομένως, διερευνήθηκε η ανταπόκριση των μαθητών σε εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας, καθώς και η προσωπική τους ενδυνάμωση στα πλαίσια ομαδικών δραστηριοτήτων που εντάσσονται στην αξιοποίηση των θεατρικών τεχνικών που επέλεξα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική Ιστορία, διχόνοια, θεατρική παρέμβαση, βιωματική αναπαράσταση, δημιουργική ανασύσταση, δραματοποίηση, αξιολόγηση μαθητών, μελέτη περίπτωσης, ενσυναίσθηση, εμψύχωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
97
Αριθμός σελίδων:
137
Διπλωματική εργασία, οριστικό.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο