«Δυσλειτουργικές Σκέψεις Σταδιοδρομίας, Γενικευμένη Αυτοαποτελεσματικότητα και Ανθεκτικότητα σε φοιτητικό πληθυσμό Κολεγίου»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2653339 781 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-02-06
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Δημητρίου Λουκία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου, Επίκουρος Καθηγητής, Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Φιλία Ίσαρη, Επίκουρη Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Αργυροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Επαγγελματικής Συμβουλευτικής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Δυσλειτουργικές Σκέψεις Σταδιοδρομίας, Γενικευμένη Αυτοαποτελεσματικότητα και Ανθεκτικότητα σε φοιτητικό πληθυσμό Κολεγίου»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Δυσλειτουργικές Σκέψεις Σταδιοδρομίας, Γενικευμένη Αυτοαποτελεσματικότητα και Ανθεκτικότητα σε φοιτητικό πληθυσμό Κολεγίου»
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των Δυσλειτουργικών Σκέψεων Σταδιοδρομίας, έλεγχος του βαθμού Γενικευμένης Αυτοαποτελεσματικότητας και Ανθεκτικότητας σε φοιτητές των δυο τελευταίων ετών φοίτησης σε ιδιωτικό Κολέγιο (Ν=200) διερευνώντας παράλληλα τις πιθανές συσχετίσεις των τριών αυτών παραγόντων μεταξύ τους και με τα δημογραφικά τους στοιχεία. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας χορηγήθηκε μια συστοιχία ψυχομετρικών μέσων (ερωτηματολόγια) ενώ για τη συλλογή των δημογραφικών και λοιπών ατομικών στοιχείων των φοιτητών δόθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο ατομικών – δημογραφικών στοιχείων. Σύμφωνα με τα σημαντικότερα ευρήματα, το επίπεδο δυσλειτουργικών σκέψεων σταδιοδρομίας των φοιτητών βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα και το επίπεδο ανθεκτικότητας είναι άνω του μετρίου όμως οι φοιτητές δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν τις αντιξοότητες ως πρόκληση για δράση. Το επίπεδο γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας είναι σε μέτρια επίπεδα. Οι φοιτητές με εργασιακή εμπειρία θεωρούν ότι μπορούν να ασκούν έλεγχο στη ζωή τους και συμμετέχουν με ενδιαφέρον σε ό,τι επιλέγουν. Η πλειοψηφία των φοιτητών δεν έχει λάβει υποστήριξη από υπηρεσίες Σ.Ε.Π. Σχεδόν όλοι οι φοιτητές δηλώνουν ότι οι σπουδές τους συνάδουν με τα ενδιαφέροντά τους και θεωρούν ότι έχουν ζήτηση από την αγορά εργασίας. Οι φοιτητές που θεωρούν ανεπαρκείς τις γνώσεις τους, έχουν έλλειψη αποφασιστικότητας και αυτοεκτίμησης. Όσοι θεωρούν τις γνώσεις τους επαρκείς για την αγορά εργασίας, θεωρούν ότι έχουν τον έλεγχο για ποικίλες αναδυόμενες καταστάσεις, δεσμεύονται με ό,τι έχουν επιλέξει ν’ ασχοληθούν και αντιμετωπίζουν ως πρόκληση τυχόν εμπόδια και δυσκολίες. Όσοι θεωρούν τις γνώσεις τους επαρκείς για την αγορά εργασίας, θεωρούν ότι είναι ικανοί να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ζωής με υπομονή και προσπάθεια. Οι φοιτητές που θεωρούν ότι μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά δύσκολες καταστάσεις, σημειώνουν υψηλότερη ακαδημαϊκή επίδοση ενώ υψηλότερη ακαδημαϊκή επίδοση σημειώνουν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία φοιτητές. Οι φοιτητές με δυσλειτουργικές σκέψεις σταδιοδρομίας δυσκολεύονται να δεσμευτούν σε αποφάσεις, θεωρούν ότι δεν μπορούν να ελέγξουν απρόοπτες καταστάσεις και δεν θεωρούν «πρόκληση» τις αντιξοότητες της ζωής. Οι φοιτητές με δυσλειτουργικές σκέψεις σταδιοδρομίας θεωρούν ότι δεν τα καταφέρνουν γενικά να διαχειριστούν αποτελεσματικά καταστάσεις της ζωής. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία φοιτητές δηλώνουν ότι μπορούν να δεσμευτούν σε μια απόφαση σημαντική για εκείνους. H παρούσα έρευνα είναι η πρώτη μελέτη στη χώρα μας αλλά και διεθνώς που επιδιώκει να διερευνήσει συνδυαστικά και τους τρεις Παράγοντες σε φοιτητικό πληθυσμό. Tα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν ν’ αξιοποιηθούν στην πράξη για το σχεδιασμό και την υλοποίηση κατάλληλων προγραμμάτων Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε ατομικό ή ομαδικό πλαίσιο ακολουθώντας καλές πρακτικές, που υλοποιούνται διεθνώς τα τελευταία χρόνια. Σκοπός αυτών των παρεμβάσεων με επίκεντρο τους φοιτητικούς πληθυσμούς είναι η ανάπτυξη εκείνης της όψης της προσωπικότητας που σχετίζεται με τη σταδιοδρομία, η καλλιέργεια δεξιοτήτων λήψης επαγγελματικής απόφασης, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και η ανάπτυξη της ανθεκτικότητας και της γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας, ώστε τα άτομα να καταστούν έτοιμα να αντιμετωπίσουν προκλήσεις, που σχετίζονται με τη σταδιοδρομία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
δυσλειτουργικές σκέψεις σταδιοδρομίας, γενικευμένη αυτοαποτελεσματικότητα, ανθεκτικότητα, φοιτητές Κολεγίου, προγράμματα παρέμβασης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
151
Αριθμός σελίδων:
138
post studies dissertation_Dimitriou Loukia 2018.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο