Το ναυτεργατικό ατύχημα ιδίως από τη σκοπιά του διεθνούς εργατικού δικαίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2658776 658 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εργατικό Δίκαιο
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-04-26
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γκίκας Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τραυλός Δημήτριος Τζανετάτος, ομότιμος καθηγητής Νομικής Σχολής Αθηνών, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το ναυτεργατικό ατύχημα ιδίως από τη σκοπιά του διεθνούς εργατικού δικαίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το ναυτεργατικό ατύχημα ιδίως από τη σκοπιά του διεθνούς εργατικού δικαίου
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το ναυτεργατικό ατύχημα από τη σκοπιά του διεθνούς εργατικού δικαίου. Αρχικά γίνεται αναφορά στο εργατικό ατύχημα γενικότερα, περιγράφεται αναλυτικά τι είναι ο επαγγελματικός κίνδυνος και οι έννοιες της εξάρτησης, του βίαιου συμβάντος, της διάρκειας της ασθένειας του ατυχήματος κατά την εκτέλεση της εργασίας η εξ αφορμής αυτής. Ενώ εκτενής αναφορά γίνεται και στην ασθένεια που προήλθε από πταίσμα του ναυτικού για να ολοκληρωθεί το πρώτο κεφάλαιο με την ιδιαίτερη μορφή του φαινομένου του mobbing που στις μέρες μας βρίσκεται σε έξαρση. Στην συνέχεια της εργασίας γίνεται αναφορά στο ναυτεργατικό ατύχημα και ειδικά στους ορισμούς του ναυτεργατικού ατυχήματος, του βίαιου συμβάντος και της νόσου ως ναυτεργατικό ατύχημα. Έπειτα δε αναφέρεται η ιδιαίτερη προστασία που αρμόζει στον εργαζόμενο ναυτικό ως ασθενέστερο μέρος της σύμβασης εργασίας. Ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύνδεση του ναυτεργατικού ατυχήματος με την παρεχομένη εργασία [διασταλτική ερμηνεία] και οι έννομες συνέπειες του ναυτεργατικού ατυχήματος 16 παρ 1 Ν551/1915. Ενώ το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την αναφορά στον αποκλεισμό των συλλογικών συμβάσεων από την κοινοτική νομοθεσία, την ελευθερία της βούλησης και το δίκαιο του κράτους της σημαίας του πλοίου. Για την ανάδειξη της προβληματικής αυτής της εργασίας ιδιαίτερα κρίσιμη αξιολογείται η περιγραφή των θεωριών του νομικού χαρακτηρισμού του ναυτεργατικού ατυχήματος και η αξιολόγηση αυτών των θεωριών με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους. Γίνεται λοιπόν αναλυτική περιγραφή των θεωριών αυτών για την ανεύρεση του εφαρμοστέου δικαίου που θα επιλεγεί σε κάθε ναυτεργατικό ατύχημα και συγκεκριμένα των lex fori, lex cause, ναυτεργατικό ατύχημα ως αδικοπραξία, δίκαιο του forum, δίκαιο του τόπου του ατυχήματος και ενοχή εκ συμβάσεως. Για να ολοκληρωθεί με την διεθνή δικαιοδοσία επί ναυτικών διαφόρων. Στην συνέχεια της εργασίας παρουσιάζεται σχολιασμένη ελληνική και ευρωπαϊκή νομολογία για να ολοκληρωθεί η εργασία με τα συμπεράσματα που πρόεκυψαν από την μελέτη του ναυτεργατικού ατυχήματος, τις θεωρίες που εκτέθηκαν για την επιλογή του εφαρμοστέου δικαίου σε ναυτεργατικό ατύχημα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εργατικό Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
ναυτεργατικό ατύχημα, διεθνές εργατικό δίκαιο,Εργατικό ατύχημα, ηθική παρενόχληση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
80
Αριθμός σελίδων:
105
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΓΚΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.