Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ: ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2659620 83 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-01-01
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
ΜΑΤΣΟΥΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΠΟΛΥΔΩΡΙΔΗ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ: ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ: ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ
Περίληψη:
Ένας νέος νόμος για τη λειτουργία των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης ψηφίσθηκε το 2011 στην Ελλάδα και ένας νέος διάλογος ξεκίνησε. Το πρόγραμμα μεταρρύθμισης του ελληνικού Πανεπιστημίου παρατίθεται στο Νόμο 4009/2011, στο Νόμο 4076/2012 και στο Νόμο 4115/2013. Ορισμένοι θεωρούν αυτήν τη νομοθεσία ως ένα πολλά υποσχόμενο πλαίσιο, πάνω στο οποίο αλλαγές που επιδιώκονταν από καιρό για τα ελληνικά Πανεπιστήμια τελικά θα πραγματοποιηθούν. Άλλοι, φαίνεται να θέτουν υπό αμφισβήτηση τις νέες νομοθετικές προσεγγίσεις, βασιζόμενοι στο ότι ο νόμος παρουσιάζει σοβαρά μειονεκτήματα, που αποσυνθέτουν το Πανεπιστημιακό σύστημα που έχει υπηρετήσει καλά την Ελλάδα για πολλά χρόνια από το 1982 και που φέρνει επιδείνωση σε πρότυπα, διοικητικό χάος, προβλήματα στη διδασκαλία και έντονες αντιπαραθέσεις μέσα στους κόλπους των Πανεπιστημίων. Ανατρέχοντας σε γραπτές πηγές επικεντρώθηκα στο πως μετασχηματίζεται η έννοια της δημοκρατίας με άξονα το νέο Νόμο, δίνοντας το προβάδισμα στο Πανεπιστήμιο της διοικητικής αποτελεσματικότητας, όπου δείκτες αξιολόγησης και αποδοτικότητας αναδεικνύονται στην κορυφή του προφίλ ενός επιτυχημένου Πανεπιστημίου και στο πως η διεθνοποίηση και η παγκοσμιοποίηση επιφέρουν την αξιολόγηση σε προγράμματα σπουδών και ανθρώπινο δυναμικό. Αυτή η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία προσπαθεί να περιγράψει την έρευνα και τα συμπεράσματά μου σχετικά με την αποτελεσματικότητα της νέας νομοθεσίας και τις μελλοντικές προοπτικές της, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες πτυχές του νέου νόμου, ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη επιρροή της παγκοσμιοποίησης και του εκσυγχρονισμού σε οποιαδήποτε μορφή της οικονομίας και ιδιαίτερα στην αγορά εργασίας των Πανεπιστημίων, στα προγράμματα σπουδών, στη συμμετοχή των φοιτητών, στη διοίκηση των Πανεπιστημίων, καθώς επίσης και στο λεγόμενο «μετατρέποντας τα Πανεπιστήμια σε επιχειρήσεις». Δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι η υψηλή ποιότητα των δημόσιων Πανεπιστημίων παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος των κοινωνιών με υψηλό εισόδημα. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η προηγούμενη αναδιάρθρωση του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου κατάφερε πέρα από κάθε ελπίδα την επέκταση της μαζικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ακόμη και στα χαμηλότερα εισοδήματα και την εργατική τάξη. Το διακύβευμα είναι πολύ υψηλό. Τα ελληνικά Πανεπιστήμια εισέρχονται σε μια νέα εποχή της εκπαιδευτικής ιστορίας, που στοχεύει να δώσει στους φοιτητές μια θέση στην αγορά εργασίας, γεγονός που θα τους επιτρέψει να εξασκήσουν τις γνώσεις και τα μαθησιακά αποτελέσματα, έτσι ώστε οι απόφοιτοι να γνωρίζουν και να είναι ικανοί να το καταφέρουν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Μεταρρύθμιση των Πανεπιστημίων, δημοκρατία, διεθνοποίηση, παγκοσμιοποίηση, αξιολόγηση, οικονομία, προγράμματα σπουδών, συμμετοχή των φοιτητών, διοίκηση των Πανεπιστημίων, Πανεπιστήμιο της αγοράς, επιχείρηση, μαθησιακά αποτελέσματα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
74
Αριθμός σελίδων:
241
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΤΣΟΥΚΗ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο