Η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2659631 856 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-01
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Ντούρου Άννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημητροπούλου Παναγιώτα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Φιλιππάτου Διαμάντω, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Τάνταρος Σπυρίδωνας, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της συμβολής των διαστάσεων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην προτίμηση στρατηγικής αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων στη σχολική κοινότητα. Παράλληλα, επιχειρήθηκε η μελέτη των δημογραφικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών ως προς τις υπό μελέτη μεταβλητές. Ως εκ τούτου, το δείγμα αποτέλεσαν 150 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν σε σχολεία της Αττικής. Χρησιμοποιήθηκαν τα εξής ερωτηματολόγια αυτοαναφορών, η κλίμακα Συναισθηματικής Νοημοσύνης (Emotional Intelligence Scale - WLEIS), η κλίμακα της Διαπροσωπικής Ανταπόκρισης (Ιnterpersonal Reactivity Index, IRI) και η σύντομη εκδοχή της κλίμακας Εκτίμησης των Τρόπων Αντιμετώπισης των Προβλημάτων (Brief Coping Orientation to Problems Experienced, Brief-COPE).
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι κατά τη συνεξέταση των μεταβλητών, συγκεκριμένες διαστάσεις της ΣΝ και της ενσυναίσθησης μπορούν να προβλέψουν τη χρήση συγκεκριμένων στρατηγικών αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων. Όσον αφορά την επίδραση των δημογραφικών παραγόντων, βρέθηκε ότι το φύλο, η ειδικότητα, ο αριθμός των παιδιών και το μορφωτικό επίπεδο επιδρά σε κάποιες διαστάσεις των προαναφερόμενων μεταβλητών, ενώ η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση, τα έτη προϋπηρεσίας και η σχέση εργασίας δεν επηρεάζει καμία από αυτές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικοί, συναισθηματική νοημοσύνη, ενσυναίσθηση, διαχείριση κρίσεων, στρατηγικές αντιμετώπισης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
190
Αριθμός σελίδων:
122
Ντούρου Αννα_ Διπλωματική ΠΜΣ Σχολική Ψυχολογία.pdf (789 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο