«Η ενοποίηση της γνώσης στο σύγχρονο Ελληνικό Γυμνάσιο: διαθεματική-διεπιστημονική προσέγγισή του μαθήματος της Χημείας της Γ’ Γυμνασίου με τις Φυσικές Επιστήμες»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2672883 572 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας της Χημείας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-02-27
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Muswamba-Nday Christiane
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κυριάκος Μπονίδης, Καθηγητής Τμήματος Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η ενοποίηση της γνώσης στο σύγχρονο Ελληνικό Γυμνάσιο: διαθεματική-διεπιστημονική προσέγγισή του μαθήματος της Χημείας της Γ’ Γυμνασίου με τις Φυσικές Επιστήμες»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η ενοποίηση της γνώσης στο σύγχρονο Ελληνικό Γυμνάσιο: διαθεματική-διεπιστημονική προσέγγισή του μαθήματος της Χημείας της Γ’ Γυμνασίου με τις Φυσικές Επιστήμες»
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Τα τελευταία χρόνια η εποικοδομητική θεωρία μάθησης έχει κερδίσει έδαφος και τείνει να αντικαταστήσει με ραγδαίους ρυθμούς το παλαιό παραδοσιακό μοντέλο μάθησης και το συμπεριφοριστικό «παράδειγμα», τα οποία εξακολουθούν να εφαρμόζονται στα σχολεία στην Ελλάδα. Οι εποικοδομητικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις και οι διδακτικές μεθοδολογίες που προωθούνται στα ενοποιημένα προγράμματα σπουδών (integrated curricula) ενσωματώνονται πλέον δυναμικά στην παιδαγωγική πράξη. Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτών των προγραμμάτων είναι ότι αναπτύσσονται σε ένα αυθεντικό περιβάλλον μάθησης, στο οποίο οι μαθητές και τις μαθήτριες μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, συμμετοχικά, εμπειρικά-βιωματικά, διερευνητικά και συνεργατικά, οξύνοντας την κριτική τους ικανότητα και καλλιεργώντας ποικίλες δεξιότητες. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει τον ρόλο του βοηθού, του συνεργάτη ή της συνεργάτιδας και του μεσολαβητή ή της μεσολαβήτριας στη διαδικασία της μάθησης. Στην Ελλάδα οι πρώτες προσπάθειες για την ενοποίηση της γνώσης στα σχολεία ξεκίνησαν από τον Αλέξανδρο Δελμούζο (1929) με την Ενιαία Συγκεντρωτική Διδασκαλία (Ε.Σ.Δ.) η οποία εφαρμόστηκε τη δεκαετία 1950-60. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 2000 ξαναβρίσκουν πρόσφορο έδαφος στην Ελλάδα οι προσπάθειες ενοποίησης της γνώσης.Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μία διερεύνηση της ενοποίησης της γνώσης στο πρόγραμμα σπουδών του σχολικού βιβλίου της Χημείας της Γ’ Γυμνασίου σε σχέση με τις Φ.Ε. Ο σχεδιασμός της έρευνας και η ερευνητική διαδικασία της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας έχει ως στόχο την ποσοτική ανάλυση του βαθμού εφαρμογής διαθεματικότητας ή/και διεπιστημονικής προσέγγισής στο μάθημα της Χημείας της Γ’ Γυμνασίου σε σχέση με τις Φ.Ε. Επιπλέον, οι αναλύσεις και οι διαπιστώσεις της έρευνας που προκύπτουν από αυτή τη μεταπτυχιακή εργασία ερμηνεύονται με βάση την τρέχουσα ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία στη συζήτηση.
Στο τέλος, διατυπώνονται ορισμένες προτάσεις αναφορικά με το ενοποιημένο πρόγραμμα σπουδών στο σχολικό εκπαιδευτικό σύγγραμμα της Χημείας της Γ’ Γυμνασίου σε σχέση με τις Φ.Ε. με σκοπό την περαιτέρω προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών, την απόκτηση ενοποιημένης γνώσης και τη βελτίωση της κατανόησης του μαθήματος της Χημείας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ενοποίηση, Διαθεματική-Διεπιστημονική Προσέγγιση, μάθημα Χημείας, Γ’ Γυμνασίου, Φυσικές Επιστήμες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
54
Αριθμός σελίδων:
87
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Christiane M Nday Master Thesis 2018.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.