Εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά την επέκταση και λειτουργία του έκτου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Διερεύνηση αναγκαιότητας κατασκευής, προτάσεις για τη βιώσιμη λειτουργία του και την άρση των επιπτώσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2673000 645 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-02-28
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Τσέργα Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Ι. Σαγιάς, Αναπλ. Καθηγ. ΕΜΠ
Δρ. Χ. Κράνης
Δρ. Μ. Αριανούτσου-Φαραγγιτάκη, Καθηγ. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά την επέκταση και λειτουργία του έκτου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Διερεύνηση αναγκαιότητας κατασκευής, προτάσεις για τη βιώσιμη λειτουργία του και την άρση των επιπτώσεων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά την επέκταση και λειτουργία του έκτου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Διερεύνηση αναγκαιότητας κατασκευής, προτάσεις για τη βιώσιμη λειτουργία του και την άρση των επιπτώσεων
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά την κατασκευή αλλά και τη λειτουργία του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης, έργο το οποίο κρίνεται απαραίτητο για τη μελλοντική ανάπτυξη του. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί βασικό εισαγωγικό και διαμετακομιστικό κόμβο, μεγάλου τμήματος της Βαλκανικής. Η υλοποίηση του εν λόγο έργου αποτελεί προτεραιότητα για την ΟΛΘ Α.Ε., διότι καθιστά δυνατή την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων μέχρι και τέταρτης γενιάς (Past Panamax), η οποία αναμένεται να αυξήσει την δυνατότητα φορτοεκφορτωτικών εργασιών τόσο σε εμπορευματοκιβώτια, όσο και σε χύδην φορτία, με αποτέλεσμα την επέκταση της ζώνης επιρροής του Λιμένα στα Βαλκάνια.
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί, στη διερεύνηση και καταγραφή όλων των δυνητικών οχλήσεων από τις σημερινές και μελλοντικές λειτουργίες του λιμένα, την αξιολόγηση τους, και την καταγραφή προτάσεων για την λήψη μέτρων προστασίας και άρσης των επιπτώσεων, ώστε να εξασφαλιστεί ότι η λειτουργία του λιμένα δεν θα πραγματοποιείται σε βάρος του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, καθώς και την αναγκαιότητα ή μη της κατασκευής του Έργου.
Η εργασία βασίστηκε σε πρωτογενή δεδομένα των σταθμών παρακολούθησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της ΟΛΘ Α.Ε., μετρήσεις του Δημοτικού Δικτύου Σταθμών Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, συνεντεύξεις στελεχών, καθώς και παλαιότερες μελέτες. Αρχικά, καταγράφεται η υφιστάμενη κατάσταση, ενώ στην συνέχεια ερευνάται η βέλτιστη τεχνική λύση της επέκτασης των δυο κρηπιδωμάτων Νο 24 Ανατολικά και Νο 26 Δυτικά, κατά 600m περίπου, ώστε να επιτευχθεί ένα λειτουργικό βάθος 15m. Ακολουθεί μια καταγραφή των προβλεπόμενων μελλοντικών λιμενικών εργασιών του διαμορφωμένου προβλήτα, καθώς και η διερεύνηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αναμένεται αυτές να έχουν στο περιβάλλον. Τέλος, γίνεται αναφορά στα όποια αντισταθμιστικά μέτρα πρέπει να ληφθούν, καθώς και κάποιες προτάσεις για την βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
περιβαλλοντικές επιπτώσεις, μέτρα αντιμετώπισης, επέκταση προβλήτα, λιμενικές λειτουργίες, Θερμαϊκός κόλπος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
69
Αριθμός σελίδων:
201
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΤΣΕΡΓΑ_ΑΜ_16243.pdf
10 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.