Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία του μαθήματος «Έλεγχος ρύπανσης και προστασία περιβάλλοντος» στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2673053 352 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-02-28
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Τσάκαλου Πολυξένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Α. Αντωναράκου, Αναπλ. Καθηγ. ΕΚΠΑ
Δρ. Χ. Ντρίνια, Καθηγ. ΕΚΠΑ
Δρ. Γ. Καβύρης, Επικ. Καθηγ. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία του μαθήματος «Έλεγχος ρύπανσης και προστασία περιβάλλοντος» στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία του μαθήματος «Έλεγχος ρύπανσης και προστασία περιβάλλοντος» στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕ) έχει ενταχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σε μία προσπάθεια δημιουργίας περιβαλλοντικής συνείδησης και ερχόμενοι πλέον με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ανθρώπινης παρέμβασης στη φύση. Στην κατεύθυνση αυτή η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών της Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) έχει συμπεριλάβει στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της το μάθημα «Έλεγχος ρύπανσης και προστασία περιβάλλοντος».
Στο Κεφάλαιο 1 της εργασίας αυτής περιγράφεται η δομή της εκπαίδευσης στην εν λόγω Σχολή δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο ακαδημαϊκό κομμάτι της και δη στο συγκεκριμένο μάθημα.
Στο Κεφάλαιο 2 πραγματοποιείται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση όσον αφορά στην ιστορική αναδρομή της ΠΕ, την προσφορά της και τα προβλήματα στην εφαρμογή της. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο της παρούσας έρευνας, εξηγώντας τις θεωρίες μάθησης στην περιβαλλοντική επιστήμη καθώς και τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και τεχνικές που εφαρμόζονται στην ΠΕ.
Στο Κεφάλαιο 3 περιγράφεται η μεθοδολογία και ο σχεδιασμός της έρευνας που ακολουθήθηκε προκειμένου να αναδειχθούν και να καταγραφούν οι εναλλακτικές ιδέες των πρωτοετών φοιτητών της ΣΜΥΑ σε θέματα που άπτονται της ρύπανσης και της προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και τα ενδιαφερόντων τους σε σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Στο Κεφάλαιο 4 αναλύονται τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας κάνοντας χρήση στατιστικού λογισμικού και προκύπτουν συμπεράσματα.
Τέλος, με βάση αυτά, στο Κεφάλαιο 5, σχεδιάζεται διδακτική παρέμβαση χρησιμοποιώντας σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, όπως η γνωστική σύγκρουση και η χρήση μοντέλων και αναλογιών ώστε να επέλθει η αλλαγή μέσα από την επιστημονική μέθοδο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Περιβαλλοντική εκπαίδευση, εναλλακτικές ιδέες, διδακτική παρέμβαση, Πολεμική Αεροπορία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
136
Αριθμός σελίδων:
164
Tsakalou_Master thesis_2018.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο