Τρόποι Κινητοποίησης των μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2673357 491 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-02
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Παπαδοπούλου Πελαγία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επόπτρια Μαρία-Ζωή Φουυντοπούλου Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Μέλη: Αθανάσιος Μιχάλης επικ. Καθηγητής Παιδαγωγικής
Ζαχαρούλα Σμυρναίου Επικ. Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τρόποι Κινητοποίησης των μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τρόποι Κινητοποίησης των μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα
Περίληψη:
Είναι πάγιο το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη δημιουργική στροφή της εκπαίδευσης. Η μαθησιακή διαδικασία όταν στηρίζεται σε εργαλεία που ενισχύουν το δημιουργικό κλίμα και πνεύμα μέσα στη σχολική τάξη τότε καθίσταται αποτελεσματική. Λαμβάνοντας υπόψη το γενικότερο θεωρητικό πλαίσιο και το κοινωνικό συγκείμενο προσπαθούμε να αποτυπώσουμε στην παρούσα εργασία ένα τμήμα της εν εξελίξει έρευνας που αφορά στη διαμόρφωση δημιουργικών τεχνικών από την πλευρά του εκπαιδευτικού ώστε να κινητοποιήσει τους μαθητές στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών και της ιστορίας. Σκοπός της έρευνας είναι να αποτυπώσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργικές δραστηριότητες οδηγούν στην κινητοποίηση των μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα και να προτείνει δημιουργικές τεχνικές για την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών. Το κεντρικό ερευνητικό ερώτημα επικεντρώνεται στο βαθμό ενεργοποίησης των μαθητών της Β και Γ λυκείου στα γλωσσικά μαθήματα μέσω δημιουργικών τεχνικών. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η τριγωνοποίηση, μια ιδιότυπη τριγωνοποίηση. Έγινε προσπάθεια να συνδυαστούν τρεις μέθοδοι συλλογής δεδομένων: η ποσοτική μέθοδος, η ποιοτική μέθοδος, ο σχεδιασμός διδακτικών παραδειγμάτων, προκειμένου να μελετήσουμε και να αποτυπώσουμε από περισσότερες από μία οπτικές γωνίες και κάνοντας αυτό χρησιμοποιήσαμε τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά δεδομένα. Το δείγμα της έρευνας αντλείται από τους μαθητές της Β’ και Γ’ λυκείου από το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών. Τα εργαλεία που θα αξιοποιηθούν είναι η κατασκευή του ερωτηματολογίου, η παρατήρηση με συγκεκριμένη κλείδα, η συνέντευξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Τρόποι κινητοποίησης, πολυτροπικότητα, γλωσσικά μαθήματα, δημιουργικότητα, ερωτηματολόγιο, συνέντευξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
52
Αριθμός σελίδων:
109
διπλωματική εργασία Πελαγία Παπαδοπούλου.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο