Διαδικασία λήψης επαγγελματικής απόφασης: Οι σχέσεις με τη συναισθηματική νοημοσύνη και την αυτό-αποτελεσματικότητα σε μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2688592 462 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-08
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γεώργα Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αγγελική Γενά, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολής, ΕΚΠΑ
Γεωργία Κουμουνδούρου, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Επιστημονική Συνεργάτης, ΦΠΨ ΑΘΗΝΩΝ
Αναστάστιος Ασβεστάς, Σχολικός Σύμβουλος, Επιστημονικός Συνεργάτης, ΦΠΨ ΑΘΗΝΩΝ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαδικασία λήψης επαγγελματικής απόφασης: Οι σχέσεις με τη συναισθηματική νοημοσύνη και την αυτό-αποτελεσματικότητα σε μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαδικασία λήψης επαγγελματικής απόφασης: Οι σχέσεις με τη συναισθηματική νοημοσύνη και την αυτό-αποτελεσματικότητα σε μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη:
Η παρούσα Διπλωματική εργασία εξετάζει βιβλιογραφικά τη συσχέτιση μεταξύ των δυσκολιών λήψης επαγγελματικής απόφασης, της αυτό-αποτελεσματικότητας ως προς τη λήψη επαγγελματικής απόφασης και της συναισθηματικής νοημοσύνης στους μαθητές Λυκείου με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Ως κεντρικό θεωρητικό πλαίσιο χρησιμοποιήθηκε η Κοινωνικό-Γνωστική Θεωρία της Σταδιοδρομίας. Για τη διερεύνηση αυτών των μεταβλητών διεξήχθη σχετική έρευνα ανάμεσα στις δύο ομάδες του μαθητικού πληθυσμού. Σε δείγμα 36 μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και 36 μαθητών χωρίς μαθησιακές δυσκολίες χορηγήθηκαν: το ερωτηματολόγιο δυσκολιών λήψης επαγγελματικής απόφασης (CDDQ), το ερωτηματολόγιο αυτό-αποτελεσματικότητας ως προς τη λήψη επαγγελματικής απόφασης (CDSE-SF) και το ερωτηματολόγιο της συναισθηματικής νοημοσύνης (WLEIS). Όπως διαφαίνεται από τα αποτελέσματα η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα τόσο της αυτό-αποτελεσματικότητας ως προς την επαγγελματική απόφαση όσο και των δυσκολιών για τη λήψη επαγγελματικής απόφασης των μαθητών χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Συγκεκριμένα οι παράγοντες της συναισθηματικής νοημοσύνης διαπροσωπική νοημοσύνη και ρύθμιση συναισθημάτων αποτελούν προβλεπτικό παράγοντα της αυτό-αποτελεσματικότητας ως προς τη λήψη επαγγελματικής απόφασης, ενώ ο παράγοντας της αξιοποίησης των συναισθημάτων προβλεπτικό παράγοντα των δυσκολιών ως προς τη διαδικασία λήψης επαγγελματικής απόφασης σε αυτόν τον μαθητικό πληθυσμό. Αντίθετα στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες διαφαίνεται πως μόνο ο παράγοντας της αξιοποίησης των συναισθημάτων αποτελεί προβλεπτικό δείκτη της αυτό-αποτελεσματικότητας ως προς τη λήψη επαγγελματικής απόφασης. Επιπρόσθετα, μη στατιστικά στατιστική είναι η συσχέτιση μεταξύ των δυσκολιών λήψης επαγγελματικής απόφασης και αυτό-αποτελεσματικότητας ως προς τη λήψη επαγγελματικής απόφασης καθώς και των παραγόντων της συναισθηματικής νοημοσύνης στον ίδιο μαθητικό πληθυσμό. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσο και στον επαγγελματικό προσανατολισμό και την ψυχολογική υποστήριξη των εφήβων με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικό-Γνωστική Θεωρία της Σταδιοδρομίας, μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματική νοημοσύνη, αυτό-αποτελεσματικότητα, δυσκολίες λήψης επαγγελματικής απόφασης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
119
Αριθμός σελίδων:
93
Career Decision Difficulties LD & NON LD students.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο