Διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία προγραμματιστικού σχεδίου σε μαθητές Δημοτικού στο ψηφιακό εργαλείο “Χελωνόσφαιρα”: Ιπτάμενα σχήματα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2688602 266 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-08
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Καλαμπόκης Ευάγγελος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρόνης Κυνηγός, Καθηγητής, ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Επ. Καθηγήτρια, ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Κατερίνα Μακρή, Διδάκτωρ, ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία προγραμματιστικού σχεδίου σε μαθητές Δημοτικού στο ψηφιακό εργαλείο “Χελωνόσφαιρα”: Ιπτάμενα σχήματα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία προγραμματιστικού σχεδίου σε μαθητές Δημοτικού στο ψηφιακό εργαλείο “Χελωνόσφαιρα”: Ιπτάμενα σχήματα.
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση μιας έρευνας για τη μελέτη του τρόπου λειτουργίας μιας διδακτικής πρότασης για τη διδασκαλία βασικών εννοιών του προγραμματισμού και ενός προγραμματιστικού σχεδίου σε παιδιά δημοτικού. Με αφετηρία την ανάγκη για διδασκαλία σχεδίων και στρατηγικών προγραμματισμού με τρόπο ρητό και σαφή, όπως αυτή υποδεικνύεται από τη βιβλιογραφία, προκειμένου οι αρχάριοι προγραμματιστές να εξοπλιστούν με γνωστικά σχήματα κώδικα που βοηθούν στην κατανόηση και τη δόμηση κώδικα, ο ερευνητής προχώρησε στην ανάπτυξη ενός θεωρητικού σχεδιασμού ως πρόταση διδακτικής τέτοιου είδους προγραμματιστικών σχεδίων. Για τη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του θεωρητικού σχεδιασμού, αλλά και την ανάδειξη των αδυναμιών του, ο ερευνητής σχεδίασε ένα εκπαιδευτικό σενάριο με βασικό αντικείμενο τη διδασκαλία ενός σχεδίου για τον προγραμματισμό κινούμενων σχημάτων στο ψηφιακό εργαλείο «Χελωνόσφαιρα», σε μαθητές της Στ’ τάξης του Δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα διερευνήθηκε 1)Τι είδους νοήματα ανέπτυξαν οι μαθητές για τις προγραμματιστικές έννοιες με τις οποίες ήρθαν σε επαφή μέσα από τις δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν για αυτούς, και 2) Πώς λειτούργησε ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός του ερευνητή ως διδακτική πρόταση ως προς την κατάκτηση του προγραμματιστικού σχεδίου των κινούμενων σχημάτων στη χελωνόσφαιρα από τους μαθητές. Με βάση τη φύση του αντικειμένου και των ερευνητικών ερωτημάτων επιλέχθηκε ως μεθοδολογία η έρευνα σχεδιασμού. Στο τέλος της έρευνας παρατίθενται τα αποτελέσματα της έρευνας μέσα από την ποιοτική ανάλυση κρίσιμων συμβάντων στην πορεία εργασίας των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Προγραμματισμός, Διδακτική πρόταση, Προγραμματιστικό σχέδιο, Χελωνόσφαιρα, Έρευνα σχεδιασμού
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
122
Διπλωματική_ΚαλαμπόκηςNEW.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο