Οι ασυνόδευτοι ανήλικοι και η ένταξή τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Γνώσεις, αντιλήψεις , πρακτικές και επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών ενός Διαπολιτισμικού Γυμνασίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2689911 648 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-08
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γαλάνη Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παρθένης Χρήστος,επίκουρος καθηγητής παιδαγωγικής, ΕΚΠΑ
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος,καθηγητής παιδαγωγικής, ΕΚΠΑ
Φραγκούλης Γεώργιος, Διδάκτωρ Παν/μιου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι ασυνόδευτοι ανήλικοι και η ένταξή τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Γνώσεις, αντιλήψεις , πρακτικές και επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών ενός Διαπολιτισμικού Γυμνασίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι ασυνόδευτοι ανήλικοι και η ένταξή τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Γνώσεις, αντιλήψεις , πρακτικές και επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών ενός Διαπολιτισμικού Γυμνασίου
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια, λόγω της προσφυγικής κρίσης έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ασυνόδευτων ανηλίκων που καταφτάνουν στην Ελλάδα. Με βάση τις διεθνείς συμβάσεις για τα δικαιώματα των προσφύγων, αλλά και τις ανθρωπιστικές αντιλήψεις για καλύτερη ποιότητα ζωής καθίσταται αναγκαία η ένταξη των παιδιών αυτών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των γνώσεων που διαθέτουν ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί ενός Διαπολιτισμικού Γυμνασίου για τους ασυνόδευτους ανήλικους, των αντιλήψεων τους για θέματα που σχετίζονται με τους συγκεκριμένους μαθητές αλλά και γενικότερα με την ύπαρξη της ετερότητας στην ελληνική κοινωνία, των πρακτικών που χρησιμοποιούν κατά τη διδασκαλία τους, καθώς και των επιμορφωτικών τους αναγκών. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ημι- δομημένη συνέντευξη. Συγκεκριμένα, διεξήχθησαν συνεντεύξεις με το διευθυντή και τέσσερις εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων. Από τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι από τη στιγμή που οι ασυνόδευτοι ανήλικοι φοιτούν σε Διαπολιτισμικό σχολείο, δεν μπορούμε να μιλάμε με όρους ένταξης. Πρόταση των εκπαιδευτικών αποτελεί η μετεγγραφή των μαθητών σε σχολεία που φοιτά και ο γενικός πληθυσμός μετά από ένα διάστημα φοίτησης στο διαπολιτισμικό σχολείο. Στο συγκεκριμένο σχολείο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που παράγουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών τους. Σχετικά με τη φοίτηση των ασυνόδευτων ανηλίκων παρατηρείται έντονο το φαινόμενο της διακοπής της φοίτησης καθώς και της μη τακτικής φοίτησης , γεγονός που αποδίδεται αποκλειστικά σε παράγοντες που σχετίζονται με τους ίδιους τους μαθητές. Λόγω του μεγάλου αριθμού ασυνόδευτων ανηλίκων αλλά και παιδιών προσφύγων και των ιδιαίτερων αναγκών που παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες ομάδες, ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν έντονη την ανάγκη ενδοσχολικής επιμόρφωσης, βιωματικού χαρακτήρα. Τέλος, χωρίς να θεωρούμε ότι η σχολική μονάδα είναι άμοιρη ευθυνών, το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης της ένταξης των ασυνόδευτων ανήλικων στο εκπαιδευτικό σύστημα φέρει η πολιτεία που όμως αποδείχτηκε ανέτοιμη στο να εντάξει ομαλά τόσο τους ασυνόδευτους ανήλικους όσο και γενικότερα τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών που κατέφτασαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ασυνόδευτοι ανηλίκοι, ένταξη
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
116
Αριθμός σελίδων:
110
Διπλωματική Εργασια Γαλανη Αικατερίνη.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο