Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η σχέση με τη συναισθηματική νοημοσύνη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2698025 756 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-12
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Λαμανδρέα Μαρίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αδριανός Μουταβελής, Διδάκτωρ Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Επιβλέπων Καθηγητής)
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Διδάκτωρ Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η σχέση με τη συναισθηματική νοημοσύνη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η σχέση με τη συναισθηματική νοημοσύνη
Περίληψη:
Η συμπερίληψη στοχεύει στη συμμετοχή όλων των μαθητών στη γενική εκπαίδευση, ανεξαρτήτως ικανότητας ή αδυναμίας, δημιουργώντας έτσι «ένα σχολείο για όλους». Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (εεα) στο σχολείο γενικής παιδείας, καθώς και στον βαθμό επίδρασης της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαμόρφωση αυτών. Με σκοπό τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη και τη διαχείριση συναισθημάτων χρησιμοποιήθηκαν αντίστοιχα, οι κλίμακες αυτοαναφοράς «Κλίμακα στάσεων σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», και «Συναισθηματική Νοημοσύνη». Στη μελέτη συμμετείχαν 204 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής και Κορινθίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν θετικές αντιλήψεις απέναντι στη συμπερίληψη, ενώ η συναισθηματική νοημοσύνη έδειξε να συσχετίζεται θετικά με τις αντιλήψεις για τη συμπερίληψη μαθητών με κοινωνικές δυσκολίες. Κατά αυτό τον τρόπο αναδεικνύεται το συναίσθημα ως σοβαρός παράγοντας που επηρεάζει και μπορεί να προάγει τη συμπερίληψη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
αντιλήψεις, συμπερίληψη, συναισθηματική νοημοσύνη, εκπαιδευτικός, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολείο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
109
Αριθμός σελίδων:
96
διπλωματική εργασία- Μαρίνα Λαμανδρέα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο