Η Επαγγελματική Εξουθένωση και η ψυχική ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2710227 883 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-20
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μωραΐτη Χρυσάνθη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αδριανός Μουταβελής, Διδάκτωρ Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Επιβλέπων Καθηγητής)

Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)

Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Διδάκτωρ Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Επαγγελματική Εξουθένωση και η ψυχική ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Επαγγελματική Εξουθένωση και η ψυχική ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό την διερεύνηση των επιπέδων της επαγγελματικής εξουθένωσης Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής και την συσχέτισή τους με την ψυχική ανθεκτικότητα και τα δημογραφικά στοιχεία. Το δείγμα αποτελείται από 206 εκπαιδευτικούς του νομού Αττικής. Χρησιμοποιήθηκαν η Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης της Maslach (Maslach Burnout Inventory,) και η Κλίμακα Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Connors & Davidson. Τα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλά επίπεδα στις διαστάσεις «συναισθηματική εξάντληση» και «αποπροσωποποίηση» ενώ οι υψηλότεροι δείκτες βρέθηκαν για τον παράγοντα «αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων». Η διάσταση «αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων» φάνηκε να σχετίζεται θετικά με την ηλικία και την προϋπηρεσία και διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής παρουσιάζουν υψηλότερα ποσοστά στη συγκεκριμένη διάσταση. Η ψυχική ανθεκτικότητα φάνηκε να έχει θετική συνάφεια με την αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων ενώ αρνητική με την αποπροσωποποίηση. Προτείνεται η διενέργεια μελετών σε μεγαλύτερα δείγματα και προγραμμάτων ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας μέσα από τεκμηριωμένες παρεμβάσεις σε επίπεδο συστήματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική εξουθένωση, ψυχική ανθεκτικότητα, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γενική αγωγή, ειδική αγωγή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
146
Αριθμός σελίδων:
119
Διπλωματική Χρυσάνθη Μωραΐτη.pdf (1023 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο