«Θέατρο και Κινηματογραφική Δραματουργία στον Ηλία Καζάν»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2716714 722 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Θέατρο και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-23
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Τσουμάνη Αθανασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τηλέμαχος Μουδατσάκις, Ομότιμος καθηγητής Θεατρικής Παιδείας και Αγωγής του Λόγου στο Πανεπιστημίου Κρήτης.
Μαρία Δημάκη - Ζώρα, Επίκουρη καθηγήτρια Θεατρολογίας: Νεοελληνική Δραματουργία και Πολιτισμός στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Σίμος Παπαδόπουλος, Επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμο Θράκης.
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Θέατρο και Κινηματογραφική Δραματουργία στον Ηλία Καζάν»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Θέατρο και Κινηματογραφική Δραματουργία στον Ηλία Καζάν»
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την τεχνική της σκηνοθεσίας του Ηλία Καζάν (1909 – 2003), ενός εμβληματικού ελληνικής καταγωγής Αμερικανού σκηνοθέτη, η οποία υπήρξε καθοριστική αναφορικά με τη διαμόρφωση μιας σύγχρονης αντίληψης για την υποκριτική, τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο.

Η εν λόγω μελέτη εστιάζει στην τεχνική του Η. Κ. ως σκηνοθέτη μέσα από τρεις βασικές πηγές: την αυτοβιογραφία του Μια Ζωή, τους συνεργάτες του, και τις πέντε επιλεγμένες ταινίες (Ένα Δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν (1945), Το Λεωφορείον ο Πόθος (1951), Το Λιμάνι της Αγωνίας (1953), Τα Ανατολικά της Εδέμ (1955), Αμέρικα Αμέρικα (1963)). Η έννοια του εκσυμβολισμού στις πέντε ταινίες ερμηνεύεται με βάση τη λειτουργία και τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζεται το εκάστοτε σύμβολο. Η τεχνική του Η. Κ. παρουσιάζεται και μέσα από την επιλογή – επικέντρωση ενός ηθοποιού από κάθε ταινία, όπου αναλύεται με βάση τον τρόπο που ενσαρκώνει το πρόσωπο – ρόλο που υποδύεται. Τέλος, διαφωτίζονται οι δυο Αμερικανοί συγγραφείς του Θεάτρου, Άρθουρ Μίλλερ και Τέννεσυ Ουίλλιαμς, οι οποίοι αποτέλεσαν αναπόσπαστο μέρος, τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική του ζωή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλίας Καζάν, Αμερικάνικο Θέατρο, Αμερικάνικος Κινηματογράφος, Τέννεσυ Ουίλλιαμς, Άρθουρ Μίλλερ, Ένα Δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν, Λεωφορείον ο Πόθος, Το Λιμάνι της Αγωνίας, Τα Ανατολικά της Εδέμ, Αμέρικα Αμέρικα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
26
Αριθμός σελίδων:
156
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.docx Ηλια Καζαν.pdf (8 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο