ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2716831 440 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-24
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Αναγνωστοπούλου Δήμητρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Φασούλης Ομότιμος Καθηγητής,Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ,ΕΚΠΑ
Ιωάννης Βρεττός,Καθηγητής,Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ,ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής,Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Περίληψη:
Στη σημερινή εποχή, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του έργου τους αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα βασικότερα ζητήματα που απασχολεί τόσο τη διεθνή όσο και την εθνική εκπαιδευτική κοινότητα. Στην Ελλάδα μέχρι το 1982 επικρατούσε ο θεσμός του επιθεωρητή ενώ από το 1982 μέχρι σήμερα επικρατεί απουσία αξιολόγησης αν και η πολιτεία φρόντιζε κατά καιρούς να ψηφίζει νόμους που όμως παρέμειναν ανενεργοί. Η αξιολόγηση συνδέθηκε με αρκετές προσπάθειες εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και έγινε πεδίο διαμάχης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς φορείς χωρίς να ληφθεί σοβαρά υπόψη το γεγονός ότι η αξιολόγηση αποτελεί σημαντικό επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης με μεγάλες κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις (Πίος, 2013:1-2). Η άποψη ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να αποτελέσει μηχανισμό ανατροφοδότησης και προϋπόθεση βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης αναγνωρίζεται πλέον όλο και περισσότερο.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται μια έρευνα, σκοπός της οποίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της έρευνας μας είναι: α) να αποσαφηνιστεί η έννοια του εκπαιδευτικού έργου και της αξιολόγησής του, β) να καταγραφούν οι τάσεις που επικρατούν στις συζητήσεις και στις εφαρμογές που υιοθετούνται σε θεσμικό πλαίσιο στη χώρα μας και γ) να παρατεθούν τα συμπεράσματα αυτής της διερεύνησης και να εντοπιστούν τα σημεία προβληματισμού που καθιστούν της αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στη χώρα μας ζήτημα πολύπλοκο και δισεπίλυτο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
απόψεις, εκπαιδευτικοί, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αυτοαξιολόγηση, σχολικές μονάδες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
136
Αριθμός σελίδων:
124
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.