Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της ΕκπαίδευσηςΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-03
Συγγραφέας:
Μερτζάνη Ευσταθία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο της επικοινωνίας και συνεργασίας του διευθυντή με το διδακτικό προσωπικό στην αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο της επικοινωνίας και συνεργασίας του διευθυντή με το διδακτικό προσωπικό στην αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση απόψεων και στάσεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την επικοινωνία και συνεργασία με το διευθυντή της σχολικής μονάδας. Διερευνήθηκαν θέματα όπως η περιγραφή και ανάλυση του φαινομένου της επικοινωνίας στο εσωτερικό της σχολικής μονάδας, τα εμπόδια που προκύπτουν στην πράξη και οδηγούν σε αναποτελεσματική επικοινωνία καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν για τη σχολική μονάδα από την αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία του διευθυντή με το διδακτικό προσωπικό. Επίσης μελετήθηκε ο ρόλος του διευθυντή στη διαμόρφωση της συνεργατικής κουλτούρας και το κατά πόσο οι επικοινωνιακές του δεξιότητες εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Προκειμένου να διερευνηθούν και να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα διεξήχθη ποσοτική έρευνα. Τα στοιχεία αντλήθηκαν έχοντας ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, ακολουθώντας τη διαδικασία της βολικής δειγματοληψίας.
Από την εξέταση των ευρημάτων διαπιστώθηκε ότι διευθυντές και εκπαιδευτικοί θεωρούν την επικοινωνία και συνεργασία βασικούς παράγοντες για την αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας και ότι οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις δημιουργούν συνεργατικό κλίμα που επιδρά θετικά σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
επικοινωνία, συνεργασία, συνεργατική κουλτούρα, επικοινωνιακός ρόλος διευθυντή, επικοινωνιακές δεξιότητες, αποτελεσματική λειτουργία σχολικής μονάδας
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
161