Η σημασιολογική προσέγγιση στη διδασκαλία της απόδειξης: χαρακτηρισμός των διδακτικών δράσεων του διδάσκοντος

Διπλωματική Εργασία uoadl:2768133 365 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-10
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Καράβη Θωμαΐς
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πόταρη Δέσποινα, Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών, Ε.Κ.Π.Α.
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος, Καθηγητής, Τμήμα Μαθηματικών, Ε.Κ.Π.Α.
Σπύρου Παναγιώτης, Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα Μαθηματικών, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η σημασιολογική προσέγγιση στη διδασκαλία της απόδειξης: χαρακτηρισμός των διδακτικών δράσεων του διδάσκοντος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η σημασιολογική προσέγγιση στη διδασκαλία της απόδειξης: χαρακτηρισμός των διδακτικών δράσεων του διδάσκοντος
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αφορά την παρουσίαση των αποδείξεων σε πανεπιστημιακό επίπεδο και συγκεκριμένα σε ένα μάθημα ανάλυσης που απευθύνεται κυρίως σε πρωτοετείς φοιτητές μαθηματικών. Παρατηρήθηκαν οι διαλέξεις ενός διδάσκοντα, ο οποίος αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση διότι συνδυάζει γνώσεις από την έρευνα στα μαθηματικά και την έρευνα στη διδακτική των μαθηματικών. Υπογραμμίστηκαν οι δράσεις του διδάσκοντος κατά την παρουσίαση των αποδείξεων και προσδιορίστηκαν οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις συγκεκριμένες δράσεις. Η έρευνα καταλήγει στο ότι τα άτυπα μέσα παρουσίασης της απόδειξης αποτελούν έναν τρόπο έκφρασης του σημασιολογικού στυλ διδασκαλίας. Επιπλέον προσδιορίστηκε ένας επαναληπτικός τρόπος με τον οποίο ο διδάσκων αντιμετωπίζει το ζήτημα της απόδειξης. Μέσω των παραπάνω έγινε σύνδεση του τυπικού και του διαισθητικού μέρους της απόδειξης. Η συγκεκριμένη σύνδεση επιτυγχάνεται με δύο τρόπους, ο ένας αφορά τη χρήση των άτυπων εργαλείων και ο δεύτερος σχετίζεται με την μοντελοποίηση του διαισθητικού μέρους στο τυπικό. Κλείνοντας η έρευνα καταλήγει στο ότι η προσωπικότητα του διδάσκοντος, οι γνώσεις και οι πεποιθήσεις του δεν αποσιωπώνται στο πλαίσιο της διάλεξης, καθώς η διδασκαλία λειτουργεί ως δίκτυο κοινωνικών αλληλεπιδράσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
απόδειξη, πανεπιστημιακή διδασκαλία, διάλεξη, διδακτικές δράσεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
44
Αριθμός σελίδων:
77