Ο queer κινηματογράφος στην Ελλάδα και η ανάλυση κινηματογραφικών παραγωγών.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2768781 89 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-12
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Παπαϊωάννου Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Κομνηνού, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο queer κινηματογράφος στην Ελλάδα και η ανάλυση κινηματογραφικών παραγωγών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο queer κινηματογράφος στην Ελλάδα και η ανάλυση κινηματογραφικών παραγωγών.
Περίληψη:
Η γκέι και λεσβιακή προσέγγιση της κουλτούρας και του κινηματογράφου έχει απασχολήσει πολλούς θεωρητικούς, ήδη από τις απαρχές της εξέγερσης του Stonewall το 1968. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τις δεκαετίες του 1980-1990, ο όρος «queer», που άλλοτε ήταν υποτιμητικός, να αποκτήσει θετικό περιεχόμενο, αφού πλέον χρησιμοποιείται για να διακηρύξει τη διαφορετικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, η εξέλιξη του όρου «queer» και κατ’ επέκταση της queer θεωρίας, που αμφισβητεί τις ετεροκανονικές έμφυλες και σεξουαλικές αναπαραστάσεις, συνιστούν το βασικό θεωρητικό άξονα εντός του οποίου κινείται η παρούσα εργασία. Πιο συγκεκριμένα, στην εργασία μελετάται ο queer κινηματογράφος στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ελλάδα, με σκοπό να διεξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με το είδος του queer κινηματογράφου και την εξέλιξή του, λαμβάνοντας υπόψη και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες μέσα στις οποίες λειτούργησε. Δύο είναι οι βασικοί ερευνητικοί στόχοι της εργασίας: α) οι κοινωνικές, φιλοσοφικές και τεχνολογικές εξελίξεις που οδήγησαν στην ανάδυση του queer κινηματογραφικού ρεύματος, και β) οι κινηματογραφικές συμβάσεις που διαταράσσονται ως προς τη φόρμα και το περιεχόμενο, ώστε το παρόν δείγμα ταινιών να εντάσσεται στο queer κινηματογραφικό είδος. Για την κάλυψη των ερευνητικών στόχων χρησιμοποιούνται μεθοδολογικά: η ιστορική προσέγγιση του κινηματογράφου αναφορικά με το queer κινηματογραφικό ρεύμα και σε συνάρτηση με τις εθνικές κινηματογραφίες, και η queer προσέγγιση συνδυαστικά με τη φορμαλιστική, μέσω της διερευνητικής μελέτης περιπτώσεων. Στο πλαίσιο αυτής της μεθοδολογίας, εξετάζονται τέσσερεις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου: «Στρέλλα» (2009) και «Ξενία» (2014) του Πάνου Χ. Κούτρα, «The Capsule» (2012) της Αθηνάς-Ραχήλ Τσαγγάρη και «Pigs» (2011) της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, με σκοπό την κάλυψη των ερευνητικών στόχων. Τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας ανέδειξαν την ανάγκη αμφισβήτησης των υπαρχουσών ετεροκανονικών νορμών και υπεράσπισης της διαφορετικότητας, τη σημασία παραγωγής queer καλλιτεχνικών έργων και τη διάχυσή τους στο queer αλλά και το ευρύ κοινό, και τη συμβολή του ελληνικού queer σινεμά στην διεύρυνση του New Queer Cinema.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ΛΟΑΤΚΙ Κίνημα, Ελληνικός Κινηματογράφος, Queer Θεωρία, New Queer Cinema
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
24
Αριθμός σελίδων:
90
Ο queer κινηματογράφος στην Ελλάδα και η ανάλυση κινηματογραφικών παραγωγών..pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο