Η ένταξη των προσφυγόπουλων στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Απόψεις και θέσεις εκπαιδευτικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2768867 100 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-13
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μπάλλας Ορέστης-Νικόλαος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καλλινικάκη Θεανώ, Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας, του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Παν/μιου Θράκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ένταξη των προσφυγόπουλων στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Απόψεις και θέσεις εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ένταξη των προσφυγόπουλων στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Απόψεις και θέσεις εκπαιδευτικών
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Διαπανεπιστημιακού Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Συμβουλευτική ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση, την Υγεία, την Εργασία». Πραγματεύεται την ένταξη και προσαρμογή αλλοδαπών μαθητών και προσφυγόπουλων στο δημοτικό σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, στοχεύει στην αποτύπωση των απόψεων εκπαιδευτικών με εμπειρία στη διδασκαλία αλλοδαπών μαθητών αναφορικά με την ένταξη προσφυγόπουλων στο δημοτικό σχολείο. Επίσης διερευνώνται ζητήματα σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων γηγενών μαθητών. Από ημι-δομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς, προέκυψαν ερευνητικά δεδομένα η ανάλυση των οποίων έγινε σύμφωνα με τη Θεματική Ανάλυση. Όσον αφορά τα ευρήματα της έρευνας, μείζονος σημασίας αναδείχθηκε η επιρροή των γονέων όχι μόνο στις στάσεις που αναπτύσσουν τα παιδιά τους για την ετερότητα αλλά και στις σχέσεις τους με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι φαίνονται να αποφεύγουν επίμονα την όποια διαφωνία απόψεων με τους γονείς ακόμη και όταν εμποδίζεται το έργο τους. Όσον αφορά το επίμαχο θέμα της ένταξης των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα, για τους μετέχοντες στην έρευνα αποτελεί καθήκον επιβεβλημένο από το υπουργείο το οποίο και οφείλει να προσφέρει σχετική επιμόρφωση.
Λέξεις-κλειδιά:
αλλοδαποί μαθητές, προσφυγόπουλα, εκπαιδευτικοί, εκπαίδευση, γονείς, ένταξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
29
Αριθμός σελίδων:
89
Orestis Ballas Thesis.pdf (986 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο