Συμβολή της διαδικτυακής πλατφόρμας ILS (Inquiry Learning Spaces) στη διδασκαλία της φωτοσύνθεσης μέσω διερεύνησης.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2768905 646 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Βιολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-13
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Φερμάνη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαυρικάκη Ευαγγελία Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Παπασιδέρη Ισιδώρα Καθηγήτρια Τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ
Ριζοπούλου Σοφία Καθηγήτρια Τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συμβολή της διαδικτυακής πλατφόρμας ILS (Inquiry Learning Spaces) στη διδασκαλία της φωτοσύνθεσης μέσω διερεύνησης.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συμβολή της διαδικτυακής πλατφόρμας ILS (Inquiry Learning Spaces) στη διδασκαλία της φωτοσύνθεσης μέσω διερεύνησης.
Περίληψη:
Η εφαρμογή της διερευνητικής προσέγγισης στην εκπαιδευτική πρακτική οδηγεί, ως επί το πλείστον, σε θετικά μαθησιακά οφέλη. Αν και μπορεί να εφαρμοσθεί με ποικίλους τρόπους, τα περιβάλλοντα μάθησης με υπολογιστή έχουν αναγνωριστεί ως ένα από τα καλύτερα, διότι εμφανίζουν πλεονεκτήματα συγκριτικά με παραδοσιακά μέσα και μάλιστα, έχει δειχθεί ότι ενισχύουν περαιτέρω τα μαθησιακά επιτεύγματα, που επιφέρει η εφαρμογή της διερευνητικής μάθησης. Το πρόγραμμα Go-Lab (Global Online Science Labs for Enquiry Learning at School), το οποίο επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθεί στη παρούσα μελέτη, είναι ένα Ευρωπαϊκό συνεργατικό πρόγραμμα, συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους οργανισμούς. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στην προώθηση και υποστήριξη της εκπαίδευσης STEM, που βασίζεται στη διερευνητική διδακτική προσέγγιση. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση της συμβολής της πλατφόρμας Go-Lab στη διδασκαλία της φωτοσύνθεσης μέσω διερεύνησης. Η διάρκεια της διδακτικής παρέμβασης ήταν τρεις διδακτικές ώρες και το δείγμα αποτελούταν από 92 μαθητές της Β’ Λυκείου. Η επιτυχία της παρέμβασης αξιολογήθηκε μέσω ερωτηματολογίου κλειστού τύπου, που σχεδιάστηκε για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας. Τα ευρήματα έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στα μαθησιακά επιτεύγματα των μαθητών και μάλιστα ανεξαρτήτως φύλου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητική μάθηση, Go-Lab, Φωτοσύνθεση, μαθητές, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μαθησιακά επιτεύγματα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
372
Αριθμός σελίδων:
135
Διπλωματική εργασία_Φερμάνη.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο