Ικανότητα Κατασκευής Μαθηματικών Προβλημάτων από Μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2770093 348 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μαθηματικών και Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-14
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Καραγιάννης Λάμπρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μισαηλίδου Χριστίνα - Λέκτορας - ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Βουδούρη Αγγελική - Καθηγήτρια - ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Μπαραλής Γεώργιος - Αναπλ. Καθηγητής - ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ικανότητα Κατασκευής Μαθηματικών Προβλημάτων από Μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ικανότητα Κατασκευής Μαθηματικών Προβλημάτων από Μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού.
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, ερευνήθηκε η μέθοδος κατασκευής μαθηματικών προβλημάτων (ΚΜΠ), αλλά και η ικανότητα των μαθητών να κατασκευάζουν πρότυπα μαθηματικά προβλήματα. Για την πληρότητα της έρευνας, εξετάσθηκε (βιβλιογραφικά μόνο) κατά πόσον οι δάσκαλοι εφαρμόζουν κατά τη διάρκεια διδασκαλίας τους την μέθοδο αυτή στους μαθητές, αλλά και κατά πόσον οι ίδιοι οι μαθητές είναι ικανοί να δημιουργούν προβλήματα. Με σκοπό την όσο το δυνατόν καλύτερη εξαγωγή συμπερασμάτων, διεξήχθη έρευνα σε μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού μέσω ερωτηματολογίων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας αναδείχθηκε ότι οι μαθητές αποδίδουν καλύτερα στην κατασκευή προβλημάτων ελεύθερου πλαισίου, ενώ αντιθέτως το ημι-δομημένο περιβάλλον (παροχή πινάκων, διαγραμμάτων κλπ) δυσκολεύει τη διαδικασία κατασκευής μαθηματικών προβλημάτων από τους μαθητές. Συνεπώς, αναδείχθηκε η ανάγκη εφαρμογής μίας μαθητοκεντρικής μεθόδου διδασκαλίας από τους παιδαγωγούς, όπου θα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να κατασκευάζουν δικά τους πρότυπα μαθηματικά προβλήματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Κατασκευή μαθηματικών προβλημάτων (ΚΜΠ), ελεύθερο/ ημι-δομημένο/ δομημένο περιβάλλον, γνωστικές διαδικασίες - μαθηματικές δεξιότητες (επιλογή και διαλογή/ σύνταξη και επεξεργασία/ οργάνωση και κατανόηση/ μετάφραση ποσοτικών πληροφοριών), ποσοτική έρευνα, ερωτηματολόγιο, Ε΄/Στ΄ τάξη, δημοτικό σχολείο, μαθητοκεντρική μέθοδος διδασκαλίας, εποικοδομισμός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
127
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Λάμπρος Καραγιάννης - Διπλωματική Εργασία.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.