Το κοινωνικό προφίλ των παιδιών με ΔΦΑ σε σχέση με το κοινωνικομορφωτικό επίπεδο των γονέων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2771484 102 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-15
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μουρίκη Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα- Ομότιμη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Συριοπούλου- Δελλή Χριστίνα - Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Γαλανάκη Ευαγγελία - Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το κοινωνικό προφίλ των παιδιών με ΔΦΑ σε σχέση με το κοινωνικομορφωτικό επίπεδο των γονέων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το κοινωνικό προφίλ των παιδιών με ΔΦΑ σε σχέση με το κοινωνικομορφωτικό επίπεδο των γονέων
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία επικεντρώνει στο κοινωνικό προφίλ των παιδιών με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Η έρευνα στοχεύει στον εντοπισμό των κοινωνικών ελλειμμάτων των παιδιών με ΔΦΑ και επιχειρεί να τα συσχετίσει με το κοινωνικομορφωτικό επίπεδο των γονέων. Παράλληλα, διερευνώνται παράγοντες όπως το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο των γονέων, ο τύπος σχολικής μονάδας κ.α. σε σχέση με τις κοινωνικές δεξιότητες που έχουν αναπτύξει τη δεδομένη χρονική στιγμή οι μαθητές με ΔΦΑ.
Η ερευνητική εργασία για την εξέταση των κοινωνικών ελλειμμάτων των παιδιών με ΔΦΑ διεξήχθη σε περιοχές της Αττικής και της Κορινθίας και το δείγμα αποτελούνταν από 112 παιδιά. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή των δεδομένων ήταν ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών χαρακτηριστικών καθώς και το Autism Social Skills Profile (Bellini&Hopf, 2007).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών με ΔΦΑ δεν διαφέρουν ως προς το φύλο. Επίσης, όταν το παιδί με ΔΦΑ μεγαλώνει ηλικιακά, αυξάνονται οι Επιζήμιες Κοινωνικές Συμπεριφορές. Η σχολική μονάδα μπορεί να επηρεάσει τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις αφού τα παιδιά με ΔΦΑ που φοιτούν σε Ειδικό σχολείο εμπλέκονται λιγότερο σε αυτές. Παράλληλα, τα παιδιά με Νοητική Υστέρηση και ΔΦΑ επέδειξαν περισσότερα κοινωνικά ελλείμματα. Τέλος, το μορφωτικό επίπεδο και το επαγγελματικό προφίλ των γονέων, που έχουν παιδιά με ΔΦΑ, επηρεάζει τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
Λέξεις-κλειδιά:
αυτισμός, κοινωνικές δεξιότητες, ΔΦΑ, παιδιά. γονείς
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
78
Αριθμός σελίδων:
86
ΜΟΥΡΙΚΗ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (753 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο