Το νεανικό δυστοπικό μυθιστόρημα ως μυθιστόρημα ενηλικίωσης (Bildungsroman): Η τριλογία The Hunger Games

Διπλωματική Εργασία uoadl:2773165 156 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ανάγνωση, Φιλαναγνωσία και εκπαιδευτικό υλικό
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-17
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Σωτηριανού Κυριακή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπουσα: Γεωργία Καλογήρου, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιαστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Συνεπιβλέπων: Κωνσταντίνος Δ. Μαλαφάντης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιαστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Συνεπιβλέπουσα: Ευαγγελία Γαλανάκη, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιαστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το νεανικό δυστοπικό μυθιστόρημα ως μυθιστόρημα ενηλικίωσης (Bildungsroman): Η τριλογία The Hunger Games
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το νεανικό δυστοπικό μυθιστόρημα ως μυθιστόρημα ενηλικίωσης (Bildungsroman): Η τριλογία The Hunger Games
Περίληψη:
Βασική επιδίωξη αυτής της εργασίας είναι η ένταξη της τριλογίας The Hunger Games της Suzanne Collins στο είδος του νεανικού δυστοπικού μυθιστορήματος με σαφή επιρροή από την λογοτεχνική φόρμα του Bildungsroman. Η παραπάνω προβληματική επιτάσσει μια θεωρητική εισαγωγή στον όρο της δυστοπίας και του δυστοπικού μυθιστορήματος ως διακριτό λογοτεχνικό είδος. Γι’ αυτό το λόγο, παρουσιάζονται οι αντίστοιχοι ορισμοί, οι διαφορές με συγγενή είδη, η ιστορική προέλευση και εξέλιξη τους, τα θεματικά υποείδη, οι επιρροές από άλλα λογοτεχνικά είδη και κυρίως οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού ενός λογοτεχνικού έργου ως δυστοπικού. Στην συνέχεια, εξετάζεται με παρόμοιο τρόπο το Bildungsroman μυθιστόρημα. Έμφαση δίνεται στον ορισμό, τις συνθήκες και τις αιτίες εμφάνισης και καθιέρωσης του όρου- είδους, τα βασικά αφηγηματικά χαρακτηριστικά του και τα διλλήματα που προκύπτουν κατά την εξέταση του, όπως η διάκριση του είδους ανάλογα με το φύλο του πρωταγωνιστή.
Αμέσως μετά, η έμφαση δίνεται στην εξέταση της τριλογίας The Hunger Games, περιλαμβάνοντας τη βιογραφία της συγγραφέως, τις περιλήψεις της πλοκής των βιβλίων, την παρουσίαση των βασικών χαρακτήρων και των συμβολισμών που εντοπίζονται μέσα στο κείμενο. Έπειτα, επιχειρείται η απόδειξη σύνδεσης της τριλογίας με το δυστοπικό και Bildungsroman μυθιστόρημα. H δυστοπική φύση των τριών βιβλίων επιβεβαιώνεται μέσα από τις διαφορές και ομοιότητες που εντοπίζονται θεματικά, ιδεολογικά και αφηγηματικά με το δυστοπικό λογοτεχνικό είδος. Ταυτόχρονα όμως επιβεβαιώνεται και η επιρροή τους από το μυθιστόρημα ενηλικίωσης, ή αλλιώς του Bildungsroman. Καταλήγοντας, η σύνδεση αυτή δύναται να προσδώσει μια φρέσκια πνοή στην αφήγηση των ειδών, ανοίγοντας νέα πεδία συστηματικής συγκριτικής μελέτης τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Νεανικό Δυστοπικό Μυθιστόρημα, Δυστοπία, Bildungsroman, Μυθιστόρημα Ενηλικίωσης, Αγώνες Πείνας, Κάτνις Έβερντιν
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
196
Αριθμός σελίδων:
155
Διπλωματική- Κυριακή Σωτηριανού - Copy.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο