Στρες γονέων με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2774989 120 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-19
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μανουσακάκης Ιωσήφ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα. Ομότιμη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος. Επίκ. Καθηγητής, Ψυχολογία ΑΜΕΑ-Οργανωσιακή Ψυχολογία, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Συριοπούλου Δελλή-Χριστίνα. Επίκουρη Καθηγήτρια, Εκπαίδευση Ατόμων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρες γονέων με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
στρες γονέων με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.
Περίληψη:
Οι γονείς με διαταραχές άγχους διαδραματίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και διατήρηση του άγχους των παιδιών τους.
Πέντε ερευνητικά ερωτήματα διερευνώνται στην παρούσα μελέτη:
Αν διαφοροποιείται το επίπεδο του άγχους σε γονείς με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες σε σχέση με γονείς χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.

Αν διαφοροποιούνται οι στρατηγικές αντιμετώπισης.
Ποια η σχέση άγχους και στρατηγικών.

Αν διαφοροποιείται η σχέση άγχους και στρατηγικών αντιμετώπισης ανάμεσα στις δύο κατηγορίες γονέων.

Οι γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες αν παρατηρείται στατιστικώς σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με το φύλο του παιδιού ,την εκπαίδευση των γονέων,την οικονομική συμβολή των γονέων.
Χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα μέτρησης The State Trait Anxiety Inventory(STAI),Spielberger,1970 και η κλίμακα στρατηγικών αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων των Lazarus&Folkman1984.

Στην έρευνα συμμετείχαν 70 γονείς ,35 γονείς με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και 35 γονείς χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.
Αποτέλεσμα:Όταν εργάζονται και οι δύο γονείς ,τότε επιλέγουν εποικοδομητικές στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Στρες γονέων,στρες περιστασιακό,παιδια΄με μαθησιακές δυσκολίες ,προβλήματα συμπεριφοράς,στρατηγικές αντιμετώπισης άγχους.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
04
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
170
Αριθμός σελίδων:
145
ΜΑΝΟΥΣΑΚΑΚΗΣ ΙΩΣΗΦ Α.Μ.216053.doc(2).pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο