Αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στα λεκτικά μαθηματικά προβλήματα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2775016 708 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μαθηματικών και Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-19
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Σπανούδη Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μισαηλίδου Χριστίνα, Λέκτορας, Διδακτική των Μαθηματικών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μπαραλής Γεώργιος, Αναπλ. Καθηγητής, Μαθηματικά στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Στατιστική - Πληροφορικά Συστήματα Διαχείρησης Κινδύνου στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στα λεκτικά μαθηματικά προβλήματα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στα λεκτικά μαθηματικά προβλήματα.
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορμάται από άλλες έρευνες και μελέτες οι οποίες διερεύνησαν τη στάση των μαθητών απέναντι στα λεκτικά μαθηματικά προβλήματα, όπως αυτή των Verschaffel, De Corte, και Borghart (1997) στην οποία αποδεικνύεται η τάση των μαθητών να απομονώνουν τη γνώση της πραγματικότητας κατά την επίλυση των λεκτικών μαθηματικών προβλημάτων στο σχολείο. Εναρκτήριο σημείο της παρούσας έρευνας είναι η υπόθεση που κάνει ο Gravemeijer (1997) σε σχέση με την αντίληψη που έχουν η ίδιοι οι ίδιοι για τα λεκτικά μαθηματικά προβλήματα (δομή, περιεχόμενο και διδασκαλία της λύσης τους) η οποία δεν τους επιτρέπει να διεκδικήσουν αλλαγές ως προς τα λεκτικά προβλήματα που περιλαμβάνονται στα σχολικά βιβλία. Για να διερευνηθούν λοιπόν οι αντιλήψεις και οι στάσεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί ως προς τα λεκτικά μαθηματικά προβλήματα, διατυπώθηκε το πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου ενώ στο δεύτερο μέρος μελετάται το αν οι εκπαιδευτικοί απομονώνουν και οι ίδιοι την γνώση της πραγματικότητας κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. Συνεπώς διερευνάται η σχέση που έχει η στάση των μαθητών να απομονώνουν τη γνώση της καθημερινότητα από τα σχολικά μαθηματικά και να τα θεωρούν κάτι που βρίσκεται έξω από αυτούς με την στάση των ίδιων των εκπαιδευτικών και το αν οι ίδιοι απομονώνουν τη γνώση αυτή από τα σχολικά μαθηματικά. Πιο συγκεκριμένα η παρούσα εργασία μελετά: α) Πως αντιλαμβάνονται οι δάσκαλοι το λεκτικό μαθηματικό πρόβλημα και το ρόλο του στη διδασκαλία των μαθηματικών β) Ποιος κατά τη γνώμη των δασκάλων είναι ο ρόλος του λεκτικού μαθηματικού προβλήματος στη διδασκαλία των Μαθηματικών και γ) τις απόψεις των δασκάλων σχετικά με το ρόλο των ρεαλιστικών στοιχείων του πλαισίου ενός λεκτικού μαθηματικού προβλήματος στην μαθηματική αναπαράσταση και λύση του προβλήματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθηματικά, εκπαίδευση, διδακτική των μαθηματικών, λεκτικά προβλήματα, προβλήματα πλαίσιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
23
Αριθμός σελίδων:
63
αναστασια_σπανουδη πτυχιακη.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο