Η Αξιοποίηση των Θεατρικών Τεχνικών στη Διδασκαλία της Οδύσσειας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2775047 610 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-19
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μουστάκης Ευάγγελος
Μουστάκης Ευάγγελος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φουντοπούλου Μαρία - Ζωή, Καθηγήτρια, ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος, ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή
Μαμούρα Μαρία, Διδάκτωρ Παιδαγωγικής, ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Αξιοποίηση των Θεατρικών Τεχνικών στη Διδασκαλία της Οδύσσειας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Αξιοποίηση των Θεατρικών Τεχνικών στη Διδασκαλία της Οδύσσειας
Περίληψη:
Η Παιδαγωγική του Θεάτρου, βασιζόμενη σε ερευνητικά πορίσματα της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας, έχει καταδείξει τις θετικές επιδράσεις της θεατρικής τέχνης στα μαθησιακά αποτελέσματα (Παπαδόπουλος, 2010). Πιο συγκεκριμένα, οι θεατρικές τεχνικές συγκροτούν μία εναλλακτική μορφή διδασκαλίας, καθώς αξιοποιούν τη δημιουργικότητα των μαθητών, ενεργοποιούν τις ενσυναισθητικές και εκφραστικές τους δεξιότητες (Φανουράκη, 2010) και καλλιεργούν τις διαπροσωπικές και ενδοπροσωπικές τους κλίσεις. Η παρούσα έρευνα, έχοντας ως έρεισμα την κονστρουκτιβιστική θεωρία μάθησης, καθώς και σύγχρονα εκπαιδευτικά είδη μάθησης, διερευνά τη συμβολή των θεατρικών τεχνικών και δραστηριοτήτων στο σχολικό μάθημα της Οδύσσειας του Ομήρου ως προς α) την καλλιέργεια και διαμόρφωση θετικού μαθησιακού κλίματος, β) την αναλυτική σύνθεση των ηθογραφικών στοιχείων των ηρώων και γ) την παρουσίαση αξιακών στοιχείων της ομηρικής εποχής μέσω των μαθητικών απαντήσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Οδύσσεια, Θεατρικές τεχνικές, Θέατρο, Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
97
Αριθμός σελίδων:
127
Η Αξιοποίηση των Θεατρικών Τεχνικών στην Οδύσσεια, Μουστάκης Βαγγέλης.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο