Η προφορική διορθωτική ανατροφοδότηση ανά επίπεδο γλωσσομάθειας σε ενήλικες μαθητές της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Οι τεχνικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί ανά γλωσσικό επίπεδο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2775061 395 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-19
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Λιδωρίκη Ευγενία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαγουλά Ευγενία, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Κατσούδα Γεωργία, Ερευνήτρια Β, Κέντρον Ερεύνης των Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων (ΚΕΝΔΙ-ΙΛΝΕ) Ακαδημία Αθηνών
Χριστοφίδου Αναστασία, Ερευνήτρια Α, Διευθύνουσα, Κέντρον Ερεύνης Επιστημονικών Όρων και Νεολογισμών, Ακαδημία Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η προφορική διορθωτική ανατροφοδότηση ανά επίπεδο γλωσσομάθειας σε ενήλικες μαθητές της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Οι τεχνικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί ανά γλωσσικό επίπεδο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η προφορική διορθωτική ανατροφοδότηση ανά επίπεδο γλωσσομάθειας σε ενήλικες μαθητές της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Οι τεχνικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί ανά γλωσσικό επίπεδο
Περίληψη:
Η προφορική ανατροφοδότηση ως μια διαδικασία διόρθωσης του λάθους του μαθητή περιλαμβάνει διαφορετικές τεχνικές διόρθωσης οι οποίες έχουν μελετηθεί ευρέως τόσο για τη λειτουργία τους και για την αποτελεσματικότητά τους όσο και για την καταλληλότητά τους. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να ερευνήσει τη σχέση των τεχνικών ανατροφοδότησης με το επίπεδο γλωσσομάθειας στην πράξη, για την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη. Έτσι, ερευνήθηκαν οι τεχνικές ανατροφοδότησης που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε ξένους μαθητές σε τρίωρα μαθήματα που πραγματοποιήθηκαν στο Διδασκαλείο της ελληνικής γλώσσας, μέσα από σχάρες παρατήρησης που είχαν συμπληρώσει οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Δεν ερευνήθηκαν όλες οι τεχνικές ανατροφοδότησης που αναφέρονται στη βιβλιογραφία, αλλά επιλέχθηκαν η αναδιατύπωση, η μεταγλωσσική εξήγηση, η εκμαίευση και οι μη γλωσσικές ενδείξεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, παρόλο που υπάρχουν μικρές διαφορές ως προς τη χρήση των τεχνικών ανά επίπεδο, ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν συνδυασμό των τεχνικών σε όλα τα επίπεδα. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι η τεχνική της μεταγλωσσικής εξήγησης είναι η λιγότερο χρησιμοποιούμενη τεχνική και στα τρία επίπεδα γλωσσομάθειας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
προφορική ανατροφοδότηση, τεχνικές δασκάλων, δεύτερη γλώσσα, τεχνικές προφορικής ανατροφοδότησης, αρνητική ανατροφοδότηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
70
Αριθμός σελίδων:
105
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ 2018.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο